شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - قطعات M پرفورمنس برای ب‌ام‌و M2 2023
غرق در فیبر کربن

 

ابتدای ماه میلادی، ب‌ام‌و از نسل جدید M2 رونمایی و حالا کیت بدنه مخصوص M پرفورمنس آن را برای علاقه‌مندانی که به ظاهر ساده این خودرو علاقه ندارند معرفی کرده است. این کیت به اندازه‌ای تغییر در این خودرو ایجاد می‌کند که گاها آن را با خودرو مسابقه‌ای اشتباه خواهید گرفت. قطعاتی که در جلو، نمای جانبی و عقب خودرو نصب شده‌اند از جنس پلاستیک و فیبرکربن (CFRP) ساخته شده‌اند. خریداران می‌توانند اسپویلر عقب M2 را با نمونه‌ای بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر تعویض و آن را با یک اسپویلر سقفی ترکیب کنند.


ب‌ام‌و می‌گوید: «این قطعات چیزی بیشتر از زیبایی به ب‌ام‌و M2 می‌بخشد و تاثیر بسزایی در آیرودینامیک این کوپه اسپرت خواهد داشت. هرجا را که نگاه کنید؛ مانند درپوش آینه‌ها، ورودی‌های هوا مربعی سپر، تزئینات مربعی سپر عقب، دفیوزر‌ها، اسپویلر‌ها و.. فیبر کربن کار شده است. مواردی که از فیبرکربن ساخته نشده‌اند شامل بند بکسل قرمز رنگ، نوار‌های مشکی تزئینی و نوشته M پرفورمنس زیر درها هستند.»


تغییرات اساسی صورت گرفته بر اثر نصب این قطعات روی این خودرو معطوف به سیستم اگزوز تیتانیومی است که همراه با یک صدا خفه‌کن جدید 18 کیلوگرم سبک‌تر شده‌اند. این سیستم اگزوز که ب‌ام‌و می‌تواند آن را از جنس فیبر کربن و یا تیتانیوم بسازد در حالت اسپرت و اسپرت + صدایی بسیار گیرا و تهاجمی تولید می‌کند. بر اساس سفارشات نوع خروجی اگزوز و دفیوزر نیز تغییر خواهد کرد.


خریدارانی که به دنبال رینگ‌های آلومینیوم فورج کاری شده با رنگ جت بلک و یا Frozen Gold Bronze هستند باید مبلغ بیشتری بپردازند. این رینگ‌های پُر پَره در جلو 20 و در عقب 21 اینچ سایز دارند. ب‌ام‌و برای نگهداری از رینگ و لاستیک‌های اضافه و یا خارج شده از زیر ماشین، کیسه‌های مخصوص دارد که دسته‌ای محکم برای جا به جایی و عکسی برای نشان دادن وضعیت تایر‌ها ( برای اینکه مالک بداند کدام تایر را از چه سمتی باز کرده، هر کیسه یک عکس M2 دارد که لاستیک هر طرف را با رنگ نارنجی مشخص کرده است تا برای نصب آنها مشکلی وجود نداشته باشد.) روی آن کشیده شده است.

 


سیستم تعلیق نیز ارتقا پیدا کرده و حالا در هر دو محور از نوع تطبیقی هستند که می‌توانند برای هندلینگ بهتر در پیچ‌ها، ارتفاع خودرو را تا 10 میلیمتر کاهش دهند.


برای کابین ب‌ام‌و  M پرفورمنس نیز چندین مورد وجود دارد که خریداران می‌توانند قطعات تزئینی را از جنس آلکانترا و یا فیبرکربن انتخاب کنند. فرمان Pro با شیفتر‌های فیبرکربن، کف پوش‌ها و رکاب‌های داخلی منحصر به فرد و دوخت‌های کابین با رنگ‌های M از دیگر قطعات و بخش‌های قابل تغییر کاتالوگ M پرفورمنس هستند.


این قطعات از اپریل 2023 و همزمان با آغاز فروش M2 در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

 

نظر دهید