شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - وویا ژویگوانگ
وویا ژویگوانگ الکتریکی

 

پس از عرضه نسخه الکتریکی ژویگوانگ، زیر مجموعه دانگ‌فنگ حالا تصاویر نسخه پلاگین هایبرید این سدان را منتشر کرده تا فروش آن را تا آخر ماه آغاز کند. بر اساس تصاویر منتشر شده، وویا ژویگوانگ ساختار اصلی را حفظ کرده و در بخش طراحی نیز همه چیز به جز جلو پنجره سنتی آن که برای ورود هوا و خنک‌کاری پیشرانه 1.5 لیتر توربو به صورت مشبک طراحی شده مشابه نمونه الکتریکی است.


نمای رو به رو وویا ژویگوانگ نسبت به نسخه الکتریکی جذاب‌تر شده و به لطف جلوپنجره مشبک سنتی، با ابهت‌تر دیده می‌شود. همانطور که گفته شد در دو نمای دیگر تغییراتی ایجاد نشده و همچنان نکاتی مانند دستیگره‌های مخفی، طراحی فست‌بک، چراغ‌های عقب سر تا سری و سانروف پانوراما نیز در این مدل نیز وجود دارد.


از نظر ابعاد، Voyah Zhuiguang PHEV حدود 5088 میلی‌متر طول، 1970 میلی‌متر عرض، 1515 میلی‌متر ارتفاع و 3000 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. با توجه به چنین اعدادی، کابین این سدان بسیار جادار و راحت خواهد بود.


وویا ژویگوانگ بر روی پلتفرم ESSA+SOA توسعه پیدا کرده که ESSA مخفف Electric, Smart, Secure و SOA نیز مخفف Service-Oriented Architecture است. این خودرو در بازار داخلی باید با رقبایی سرسخت همچون BYD HAN، NIO ET7 و IM L7 رقابت کند.


قوای محرکه وویا ژویگوانگ از پیشرانه درونسوز 1.5 لیتر توربو با دو موتور الکتریکی تشکیل شده که خروجی پیشرانه درونسوز 134، خروجی موتور الکتریکی جلو 174 و خروجی موتور الکتریکی عقب نیز 214 اسب‌بخار است. نیرو بخش موتورهای الکتریکی باتری سه عددی 43 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ بُرد مسافت 262 کیلومتر را در استاندارد CLTC تامین می‌کند. در صورتی که باک و باتری‌ها پُر باشند، وویا ژویگوانگ می‌تواند 1227 کیلومتر را بدون مشکل طی کند.


بُرد نسخه الکتریکی که در دو نمونه عرضه می‌شود 580 و 730 کیلومتر است.


تصاویری از کابین نسخه PHEV وویا ژویگوانگ فاش نشده اما احتمالا فضای داخلی نیز تغییری نکرده باشد. در نسخه الکتریکی به غیر از نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی، نمایشگر سرنشین جلو و نمایشگر کنترل تهویه مطبوع نیز وجود دارد. صندلی‌های عقب به گفته این شرکت به صورت برقی تنظیم می‌شود و به صورت استاندارد از زیرپایی، گرمکن و سردکن به همراه ماساژ بهره می‌برد.

 

 

نظر دهید