شبکه‌های اجتماعی

نسل آینده ماسل کار‌های دوج الکتریکی می‌شود
روتیتر

تسلا ثابت کرد که خودروهای الکتریکی هم می‌توانند هیجان انگیز باشند. به واقع هم خودروهایی چون شورولت بولت، ب‌ام‌و i3، آئودی e-tron و جگوار I-Pace، توانایی تولید گشتاور فوری و ویژگی‌های دینامیکی قابل ستایشی از خود نشان داده اند. بدیهی است که سوپر اسپرت‌های هیبریدی پورشه و فراری هم پا به پای محصولات بنزینی سنتی و حتی قدرتمندتر از آن‌ها، در جاده‌ها ظاهر شده اند. اکنون دنیای خودروهای سبز تنها یک چیز کم دارد. آن هم ماسل کارهای آمریکایی پاک!
اوایل امسال بود که در نمایشگاه خودرو دیترویت، خبر‌هایی مبنی بر علاقه شرکت دوج به طراحی و تولید نسخه پلاگین هیبرید از چلنجر شنیده شد. اکنون Tim Kuniskis، قائم مقام بخش خودروهای سواری فیات – کرایسلر، بار دیگر در گفت و گو با رسانه‌های خودرویی تاکید کرده است که ممکن است آینده خودروهای High Performance دوج، به سمت استفاده از تکنولوژی‌های پاک برود! او در این باره می‌گوید:
" من فکر می‌کنم که سرنوشت این خودروها به طور مطلق با الکتریکی شدن گره خورده است. این هرگز چیز بدی نیست. این رویه می‌تواند در صورت‌های مختلفی همچون تمام الکتریکی، پلاگین هیبرید، هیبرید معمولی یا سایر تکنولوژی‌های پاک به اجرا درآید. من به شدت معتقدم که الکتریکی شدن، راه ساخت و تولید خودروهای قدرتمند در آینده است. "
با توجه به صحبت‌های مقامات دوج، امیدواریم که این تصمیم در همان فرم " تمام الکتریکی " جلوه یابد. البته این اتفاق به زودی رخ نمی‌دهد! چرا که در صورت قطع تولید چلنجر و چارجر با پیشرانه‌های درون سوز، مشتریان قدیمی دوج با یک شوک ناگهانی رو به رو می‌شوند. در واقع حتی اگر پیشرانه‌های الکتریکی بر روی ماسل کار‌های دوج جوابگو باشند، باز هم بسیاری از مشتریان سنتی نمی‌توانند نبود مدل‌های بنزینی را به سادگی هضم کنند. این موضوع تا زمانی که این دسته از افراد به مزیت‌های خودروهای پاک آگاه نشوند، ادامه پیدا می‌کند. قائم مقام فیات – کرایسلر در بخشی دیگر می‌افزاید:
" بزرگ‌ترین چالش ما در ساخت ماسل کار‌های پاک، کنترل قیمت تمام شده باتری‌ها است. چرا که باتری‌های مخصوص خودروهای ev، قیمت بالایی دارند که به افزایش قیمت کلی خودرو منجر می‌شوند. البته ما از جنبه پرفورمنس الکتریکی شدن خودروهایمان، نگرانی نداریم. چرا که پیش از ما، سوپر اسپرت‌های شاخصی همچون لافراری، پورشه 918 و آکورا NSX هم با تکنولوژی‌های پاک عرضه شده اند و امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند. در نهایت من فکر می‌کنم که به زودی صنعت خودروسازی جهان می‌تواند با کاهش قیمت تمام شده خودرو‌های پاک، چهره دود گرفته خیابان‌های ما را عوض کند. "

نظر دهید


در همین زمینه