شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جک E10X
ارابه مرگ

 

آخرین دور تست تصادف سال 2022 در موسسه لاتین انکپ برگزار شد که در آن خودرو کوچک الکتریکی جک عملکردی فاجعه را به ثبت رساند. این خودرو که توسط برند سهول عرضه می‌شود با اینکه دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود اما برای سلامت سرنشینان دقیقا مانند یک بمب ساعتی است.


این اولین خودرو الکتریکی نیست که امتیاز صفر می‌گیرد اما لاتین انکپ می‌گوید، جک E10X در برخورد از رو به رو برق را به صورت اتوماتیک قطع نمی‌کند. این عمل در برخورد از کنار نیز انجام نشد و با اینکه علائم آن نشان می‌دهد که برق به صورت کامل قطع شده، اما در واقعیت باطری‌ها همچنان در حال کار هستند که بسیار خطر آفرین تلقی می‌شود.


Latin NCAP می‌گوید: «بدتر از همه اینها، فرسودگی بیش از اندازه لاستیک‌ها در تست عملکرد کنترل پایداری خودرو است که باعث شد تا آزمایش را متوقف کنیم. امکانات ایمنی این خودرو در حد خودروهای 30 سال پیش عنوان شده و تنها 2 کیسه هوا دارد و ESC نیز به صورت سفارشی بر روی آن نصب خواهد شد. این درحالی است که بیشتر سیستم‌های استاندارد یک خودرو معمولی مانند ترمز اضطراری خودکار، رادار بین خطوط و Speed Assist در این خودر مشاهده نمی‌شود.»

 


جک E10X در تست‌های تصادف از جلو، تصادف از بغل، تست whiplash و عابر پیاده شرکت کرد که در بخش بزرگسال امتیاز 0، در بخش سرنشین کودک امتیاز 6.3، در بخش عابر پیاده امتیاز 20.2 و در بخش سیستم‌های امنیتی امتیاز 6.9 را به خود اختصاص داد.


این موسسه اضافه کرد: «جک E10X ساختاری ناپایدار دارد و در برخورد‌های از جلو آسیب‌های شدید به زانو و حتی قفسه سینه سرنشین بزرگسال وارد می‌کند که منجر به فوت خواهد شد.»

 

نظر دهید


در همین زمینه