شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی Atto 3
در جدیدترین تست تصادف اروپا

 

یورو انکپ گزارش جدیدترین تست تصادف خود از ده خودرو را منتشر کرد که هشت دستگاه بالاترین ستاره و دو دستگاه چهار ستاره ایمنی دریافت کردند. مرسدس بنز EQE، ب‌ام‌و X1، ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر، مزدا CX-60، بی‌وای‌دی ATTO3، فولکس واگن گلف، سئات ایبیزا، سئات آرونا خودروهایی بودند که 5 ستاره گرفتند و سیتروئن C5 X و Mobilize لیموزین 4 ستاره کسب کردند.


با مرسدس بنز EQE شروع می‌کنیم که نشان داد در همه آزمون‌ها به شکل قابل توجهی ایمن و قابل اعتماد است. این خودرو در آزمون بزرگسال از 100%؛ 95 درصد، سرنشین کودک 91 درصد، عابر پیاده 83 درصد و عملکرد دستیار ایمنی 81 درصد را به خود اختصاص داد. یوروانکپ سیستم Active Emergency Stop Assist (این سیستم به راننده اخطار می‌دهد که دستهایش را روی فرمان بگذارد، اگر راننده به آلارم نوشتاری توجه نکند بار دیگر با صدا به راننده اخطار داده می‌شود. پس از چندبار اخطار؛ سیستم به صورت اتوماتیک درگیر می‌شود و ابتدا سرعت را به 60 کیلومتر بر ساعت می‌رساند، سپس فلاشر‌ها را برای اطلاع به خودروهای پشت روشن می‌کند و در اولین فرصت خودرو را در لاین کناری متوقف و درها را باز می‌کند. سیستم تماس اورژانسی نیز برای درخواست کمک فعال می‌شود.) را عامل ستاره پنجم دانست و آن را تحسین کرد.


بی‌وای‌دی ATTO3 یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای برقی تست بود که پس از نتایج موفقیت آمیز ORA Cat و Wey Coffe 1 یکبار دیگر پیشرفت خودرو سازان چینی را نشان داد. این خودرو به لطف مجموعه ADAS که به صورت استاندارد بر روی این مدل نصب می‌شود توانست به چنین جایگاهی دست پیدا کند. ATTO3 در آزمون بزرگسال 91 درصد، سرنشین کودک 89 درصد، عابر پیاده 69 درصد و عملکرد دستیار ایمنی 74 درصد کسب کرد.


سئات ایبیزا و آرونا که به تازگی فیس‌لیفت شده‌اند نیز توانستند امتیازات خوبی به دست بیاورند. این دو خودرو که در کلاس سوپر‌مینی و B-SUV طبقه بندی می‌شوند امتیازات نزدیکی گرفتند که شامل 83 درصد آزمون بزرگسال، سرنشین کودک 82 و 83 درصد، عابر پیاده 66 و 65 درصد و عملکرد دستیار ایمنی 70 درصد می‌شود.


از ب‌ام‌و دو مدل X1 و سری 2 اکتیو تورر تست شد که کراس‌اوور جذاب باواریایی‌ها در آزمون بزرگسال 86 درصد، سرنشین کودک 89 درصد، عابر پیاده 76 درصد و عملکرد دستیار ایمنی 92 درصد کسب کرد. مینی ون آلمانی نیز نمراتی مشابه داشت و در آزمون بزرگسال 88 درصد، سرنشین کودک 81 درصد، عابر پیاده 79 درصد و عملکرد دستیار ایمنی به لطف همان سیستم ADAS نصب شده بر روی X1 92 درصد کسب کرد.


دیگر پنج ستاره تست مزدا CX-60 بود که در آزمون بزرگسال 88 درصد، سرنشین کودک 91 درصد، عابر پیاده 89 درصد و عملکرد دستیار ایمنی 76 درصد کسب کرد.


فولکس واگن گلف قبلا در سال 2019، پنج ستاره ایمنی را دریافت کرد اما در آن زمان معیارها متفاوت و آسان‌تر از سال 2022 بود. این خودروساز دست از تلاش نکشید و با اضافه کردن مواردی همچون کیسه هوای مرکزی، کمربند پیش‌کشنده و سیستم تشخیص خستگی آن را به روز کرد. به لطف این آپدیت‌ها VW Golf VIII توانست در آزمون بزرگسال 88 درصد، سرنشین کودک 87 درصد، عابر پیاده 74 درصد و عملکرد دستیار ایمنی 82 درصد کسب کرد.


سیتروئن C5X و Mobilize لیموزین با توجه به اینکه هر دو برندی فرانسوی دارند (سیتروئن-رنو) اما در چین و با همکاری شرکای چینی دانگ‌فنگ- پژو سیتروئن و رنو - جیانگلینگ (Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile و Renault-Jiangling) ساخته می‌شوند. هر دو خودرو در تست‌های تصادف امتیاز خوبی کسب کردند اما به علت نبود سیستم‌هایی مانند ADAS نتوانستند 5 ستاره ایمنی را از آن خود کنند.


میشل فن راتینگن دبیرکل یورو انکپ می‌گوید: «در حال حاضر فشار زیادی بر روی خودروسازان مبنی بر افزایش طول عمر و ایمنی خودروهای درونسوز که در آینده نزدیک با نمونه‌های الکتریکی جایگزین می‌شوند وجود دارد. برخی‌ها در این تلاش و ماندگاری از امنیت خودروهای خود غافل می‌شوند و برخی دیگر مانند فولکس واگن همچنان بر روی ایمنی گلف کار می‌کند.»

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه