شبکه‌های اجتماعی

عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان به کدام شرکت می‌رسد؟
اتومبیل فارسی - خودروسازان جهانی

رقابت خودروساز آسیایی با اروپایی


تویوتا با بیش از یک میلیون خودرو در مسابقات جهانی فروش خودرو از فولکس‌واگن پیشتاز است.

 

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد شرکت تویوتا موتور برای سومین سال متوالی عملکرد خود را به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان تکرار کند و تا ماه آوریل بیش از یک میلیون دستگاه از فولکس‌واگن، فروش بیشتر داشته است.

 

در حالی که فعالیت هر دو خودروساز در چین به دلیل اقدامات قرنطینه متوقف شده است، تویوتا بهتر توانسته آسیب را محدود کند. این سازنده ژاپنی اعلام کرد که تحویل در سراسر جهان در چهار ماه اول سال ۵.۸ درصد کاهش داشته است، در حالی که فروش رقیب آلمانی‌اش ۲۶ درصد کاهش یافته است.

 

تویوتا علیرغم رسیدن به هدف تولید در ماه گذشته که این شرکت به دلیل شیوع کووید-۱۹ در ژاپن و خارج از کشور عقب‌نشینی کرده بود، به پیشی‌ گرفتن از فولکس واگن ادامه داد. آکیو تویودا، مدیر عامل اجرایی تویوتا در ماه مارس به کارمندان گفت که خودروساز در حال بررسی مجدد برنامه‌های تولید همراه با تامین‌کنندگان است. این شرکت در آن ماه رکورد تولید خودرو در سراسر جهان را به نام خود ثبت کرد.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، فولکس‌واگن امسال در چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار خود، با کاهش ۳۰ درصدی تحویل تا ماه آوریل، با مشکل مواجه شده است. این خودروساز همچنین حضور بسیار بیشتری نسبت به تویوتا در اروپای غربی و جایی دارد که تهاجم روسیه به اوکراین زنجیره‌های تامین تحت فشار را مختل کرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه