شبکه‌های اجتماعی

حراج زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن
روتیتر

شرکت فولکس واگن به پیروی از فیات کرایسلر ، تصمیم دارد برخی از دارایی‌های خود را به فروش برساند. شرکت فیات کرایسلر چندی پیش برند فراری و CNH را به فروش رساند و حال فولکس‌واگن نیز قصد دارد شرکت موتورسیکلت‌ سازی دوکاتی و جعبه دنده‌سازی Renk را به فروش بگذارد.
پیش از این ماتیاس مولر نیز در زمان ریاستش چندین بار تلاش کرد تا این دو برند را بفروشد، اما این تصمیم، با مخالفت اعضای هیات مدیره و خانواده پورشه مواجه شد.
به گفته هربرت دیس، مدیرعامل فعلی فولکس‌واگن پس از پایان ماجراهای دیزل گیت، فولکس‌واگن دوباره به یک برند قابل اعتماد تبدیل خواهد شد. انتصاب هربرت دیس به عنوان مدیرعامل این شرکت، حرکت کلیدی و هوشمندانه‌ای بود، چون وی در زمان رسوایی در این شرکت نبوده و پس از ورودش به فولکس‌واگن، یک تغییر جهت اساسی به سمت خودروهای الکتریکی داد و موفق به سودآور نگه داشتن این شرکت شد.
به گفته هربرت دیس ، دارایی‌هایی که اولویت کم‌تری دارند مانند برند دوکاتی و Renk باید به فروش برسند تا فولکس‌واگن به اهداف بلند مدت خود دست یابد. علاوه بر این هربرت دیس تصمیم گرفته تا سهام بخش کامیون و اتوبوس سازی فولکس‌واگن، یعنی شرکت اسکانیا و مان (MAN) را نیز بفروشد تا پیوند بین برندهای آئودی، سئات، اشکودا و بنتلی محکم‌تر از پیش شود. این برندها، پلت‌فرم‌ و پیشرانه‌های خود را به اشتراک گذاشته تا دانش فنی خود را به یکدیگر منتقل کنند و در این راستا، هزینه‌های تولید کاهش مییابد.

 

منبع: خودرونویس

نظر دهید


در همین زمینه