شبکه‌های اجتماعی

با آستون مارتین 330 هزار دلاری آشنا شوید

دی‌بی‌اس سوپرلگرا ولانته معرفی شد

 پس از ماه‌ها آزمایش پروتوتایپ‌ها در جاده‌های عمومی و پیست‌های مخصوص سرانجام آستون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته به طور رسمی و کامل معرفی شد. اگر نام این آستون مارتین برای شما بیش از حد طولانی است باید بدانید که این اتومبیل جدید نمونه کانورتیبل مدل DBS Superleggera کوپه محسوب می‌شود، اتومبیلی که بدون شک یکی از زیباترین و اصیل‌ترین کانورتیبل‌های موجود در بازار است.
       این خودروی بدون سقف جدید در قرن حاضر دومین آستون مارتینی است که هم‌زمان هم نام ولانته و هم نام کانورتیبل پرچم‌دار این شرکت را یدک می‌کشد و به این ترتیب سه عنوان برجسته در تاریخ آستون‌مارتین را با هم از آن خود کرده است. هدف اصلی خودروساز بریتانیایی از توسعه این نمونه کانورتیبل "نگاه‌داشتن دینامیک قدرت‌مند، توازن تهاجمی و عمل‌کرد خارق‌العاده مدل کوپه" است. البته که مجموعه آستون‌ مارتین به خوبی از پس این کار برآمده‌اند. نسخه کانورتیبل همان ظاهر قابل‌توجه نسخه کوپه را دارد به‌ویژه با آن جلوپنجره عظیم و اسپلیتر عریضی که جریان هوا را حساب شده به زیر اتومبیل هدایت می‌کند تا نیروی عمودی بهینه‌تری تولید شود و ترمزهای جلو را نیز خنک نگه‌ دارد. نکته جالب توجه‌ای که در خصوص این آستون مارتین وجود دارد آن است که این مدل بدون سقف تنها به اندازه 3 کیلوگرم نیروی عمودی کم‌تری نسبت به نسخه کوپه تولید می‌کند.
       طراحی بخش عقب این اتومبیل نیز به زیبایی قسمت جلو انجام شده است. دیفیوزر بزرگی که در این قسمت تعبیه شده وظیفه سامان‌دهی جریان خارج شونده هوا از زیر اتومبیل را برعهده دارد تا به‌اندازه ممکن نیروی لیفت (بالاکشنده) را به  منظور رسیدن به عمل‌کرد بهینه آیرودنیامیکی خنثی سازد. سامانه نوآورانه Aeroblade II آستون مارتین نیز در این نمونه با سقف پارچه‌ای جمع‌شونده آن هماهنگ شده است.
        زیر کاپوت این کانورتیبل دوست‌داشتنی یک پیشرانه تویین‌توربو V12 به حجم 5.2 لیتر قرار دارد که 715 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند در اختیار راننده قرار دهد. در کنار این پیشرانه قدرت‌مند یک جعبه‌دنده هشت سرعته جدید ZF قرار گرفته است. آستون مارتین دی‌بی‌اس سوپرلگرا ولانته قادر است تا تنها در 3.6 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و به بیشینه سرعت 340 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
       آستون مارتین DBS Superleggera Volante از یک چهارم سوم سال به مشتریان تحویل داده خواهد شد و در حال حاضر امکان ایجاد سفارش از سوی این شرکت فراهم شده است. شروع قیمت این آستون مارتین با احتساب مالیات حدود 330 هزار دلار اعلام شده است.

نظر دهید


در همین زمینه