شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - الپین A424_β
ورود به بالاترین رده مسابقات

 

الپین برند پرفورمنس رنو، دهه‌های گذشته در رده LMP2 قهرمانی استقامت جهانی FIA مسابقه داده و حالا قصد دارد به بالاترین رده مسابقات این رشته که با نام WEC می‌شناسیم ورود کند. به همین منظور الپین خودرو A424_β را در جریان مسابقه 24 ساعته لمان معرفی کرد.


نام الپین A424_β از سنت دیرینه خودروهای قهرمان استقامت الپین پیروی می‌کند. 24 نشان دهنده مسابقه 24 ساعته لمان و سال 2024 است و حرف β نیز به مرحله نهایی قبل از عرضه اشاره دارد. الپین در خصوص طراحی خودرو به این نکته اشاره داشته است که، این سبک طراحی در آینده بر روی محصولات تولید انبوه این برند نیز اجرا خواهد شد.


برای یک خودرو مسابقه هیچ چیز مهم‌تر از قوای محرکه نیست. به همین دلیل الپین از پیشرانه 6 سیلندر 3.4 لیتر توربو برای A424_β استفاده کرده که 675 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. بر روی محور عقب، یک موتور الکتریکی که توسط Bosch, Xtrac, Williams Advanced توسعه پیدا کرده قرار گرفته که 67 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد که برای تمامی خودروهای LMDh اجباری است. این میزان نیرو توسط گیربکس 7 سرعته با پدل شیفتر پشت فرمان به چرخ‌های الپین A424_β منتقل می‌شود.


الپین A424_β بر روی رینگ‌های 18 اینچ که توسط تایرهای میشلیت پوشیده شده قرار می‌گیرد. پشت رینگ‌ها کلیپرهای ترمز شش پیستون با دیسک‌های کربنی قرار گرفته‌اند که وظیفه توقف این هیولا را بر عهده دارند.

 

نظر دهید


در همین زمینه