شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایکس پنگ X9
تست تصادف ایکس پنگ X9

 خودروی چند منظوره ایکس پنگ X9 در آزمون‌های ایمنی و تصادف C-NCAP با کسب پنج ستاره، عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده است. این خودرو با کسب نمره کلی ۸۶.۶ درصد، ایمنی هم‌تراز با هاچ‌بک کوچک جک E30X را به دست آورده است. در این گزارش با بررسی دقیق نتایج این آزمون، به نقاط قوت و ضعف ایمنی ایکس ۹ پرداخته و جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه کرده‌ایم.

 

مشخصات ایکس پنگ X9

خودروی الکتریکی ایکس پنگ X9 که در اوایل سال 2024 رونمایی شد، یک مینی ون با ابعاد قابل توجه است. این مینی ون در دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک با قدرت موتورهای متفاوت عرضه می‌شود. مدل پایه ایکس پنگ X9 به باتری لیتیوم آهن فسفات مجهز است و برد حرکتی آن در حدود 640 تا 702 کیلومتر تخمین زده می‌شود. نسخه فول‌ آپشن این خودرو از باتری نیکل منگنز کبالت با ظرفیت بالاتر بهره می‌برد. با توجه به ابعاد بزرگ و قوای محرکه قدرتمند، ایکس پنگ X9 را می‌توان یک خودروی خانوادگی بزرگ و جادار دانست که برای سفرهای طولانی و خانوادگی بسیار مناسب است.

قیمت ایکس پنگ X9 بین ۵۰,۸۰۰ تا ۵۹,۲۷۰ دلار آمریکا است که به نظر می‌رسد از رقبای الکتریکی خود یعنی زیکر 009 و لی اتو امگا ارزان‌تر باشد. ایکس پنگ از ژانویه تا جولای ۲۰۲۴ موفق به تحویل 14 هزار دستگاه X9 به مشتریان شده است که با در نظر گرفتن جایگاه خاص این مدل در بازار، رقم قابل قبولی به حساب می‌آید.

 

تست تصادف ایکس پنگ X9

برنامه ارزیابی تصادف C-NCAP، که توسط مرکز ملی تحقیقات و توسعه خودرو چین (CATARC) در سال 2006 تأسیس شده و استانداردهای آن به طور پیوسته سختگیرانه‌تر شده است، عملکرد ایمنی خودروی الکتریکی ایکس پنگ X9 را مورد بررسی قرار داده است. این برنامه در حال حاضر با آزمون‌های معتبر Euro NCAP برابری می‌کند.

جدیدترین خودرویی که تحت این ارزیابی قرار گرفته، مدل فول آپشن X9 با برد حرکتی 702 کیلومتر و دیفرانسیل جلو است. این خودرو از ویژگی‌هایی همچون سیستم مسیریابی با قابلیت خوردان شهری، دو تراشه قدرتمند انوید درایو اورین X با مجموع توان پردازشی 508 Tops و یک جفت حسگر لیدار 126 خطی بهره می‌برد. این در حالی است که مدل‌های قبلی تنها از یک تراشه اورین X استفاده می‌کردند. سایر تجهیزات ایمنی این خودرو مشابه مدل‌های دیگر ایکس پنگ X9 است.

خودروی الکتریکی ایکس پنگ X9 در آزمون ایمنی C-NCAP عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته است امتیاز کلی ۸۶.۶ درصد را کسب کند. این امتیاز نسبت به میانگین عملکرد خودروهای شرکت‌کننده در این آزمون در سال ۲۰۲۱، ۳.۱ درصد بالاتر است.

در بخش محافظت از سرنشین، ایکس پنگ X9 با کسب نمره ۸۶.۱۸ درصد، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این خودرو در آزمون ضربه جانبی عملکرد بسیار خوبی داشته، اما در آزمون ضربه مستقیم از جلو، سرنشینان دچار آسیب‌های جزئی شده‌اند. به همین دلیل، امتیاز این خودرو در این بخش تنها اندکی بالاتر از میانگین بوده است.

متأسفانه، ایکس پنگ X9 در بخش حفاظت از عابر پیاده عملکرد ضعیف‌تری داشته و نتوانسته است نمره قابل قبولی کسب کند. دلیل اصلی این موضوع، سختی بیش از حد کاپوت خودرو است که در صورت برخورد با عابر پیاده، می‌تواند باعث آسیب جدی به وی شود.

در مقابل، ایکس پنگ X9 در بخش ایمنی فعال عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته است امتیاز ۹۷.۶۸ درصد را کسب کند. این امتیاز نشان می‌دهد که سیستم‌های کمک راننده این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارند. تنها نکته منفی این خودرو، نبود سیستم هشدار سرعت (SAS) است. با این حال، با توجه به اینکه این خودرو به تمامی سخت‌افزارهای ADAS مجهز است، عملکرد آن در این بخش بسیار قابل توجه است.

 

AutomobileFa CNCAP X9 14030621

نظر دهید