شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب ام و M5 تورینگ
بازگشت استیشن M5 پس از 14 سال

 پس از سال‌ها انتظار، ب ام‌ و بالاخره از M5 تورینگ رونمایی کرد. این سومین نسل از خودروهای استیشن سری M5 است و برای اولین بار قرار است در بازار آمریکا نیز عرضه شود. پیش از این، آخرین نسخه استیشن M5 در نسل E60 و در سال ۲۰۰۷ معرفی و تا سال 2010 تولید شده بود.

 

مشخصات فنی M5 تورینگ

جالب توجه است که وزن این خودرو نسبت به نسخه سدان نیز بیشتر شده و به ۲۵۰۸ کیلوگرم رسیده است. با این حساب، M5 تورینگ حتی از خودروهای شاسی‌بلند بزرگی مانند شورولت تاهو و فورد F150 سنگین‌تر است. با وجود وزن بیشتر، M5 تورینگ برخلاف نسخه سدان، توزیع وزن متعادلی در دو طرف خودرو را تجربه می‌کند. این توزیع وزن متعادل به لطف افزایش فاصله محوری، پهن‌تر شدن چرخ‌ها و کاهش ارتفاع مرکز ثقل حاصل شده است. با این حال، در بخش فنی تغییری ایجاد نشده و همان پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با قدرت ۷۲۷ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر در زیر کاپوت این استیشن قدرتمند قرار گرفته است.
با وجود قدرت خروجی یکسان، M5 تورینگ به دلیل وزن بیشتر، اندکی کندتر از نسخه سدان عمل می‌کند. این خودرو در ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نسبت به سدان، ۰.۱ ثانیه کندتر است. همچنین، M5 تورینگ در ۱۱.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با سفارش پکیج راننده M، حداکثر سرعت این استیشن قدرتمند به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد که در حالت استاندارد روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

 

مشخصات ظاهری M5 تورینگ

در نگاه اول، M5 تورینگ ممکن است همانند یک استیشن معمولی به نظر برسد. اما با دقت بیشتر، تفاوت‌های مانند گلگیرهای برجسته، طراحی اسپویلر عقب و جابجایی شبرنگ‌ها خودنمایی می‌کنند. علاوه بر این، سقف پانوراما و ریل‌های سقفی براق، زیبایی و کاربردی بودن این استیشن لوکس را دوچندان کرده‌اند.
با باز کردن درب صندوق عقب برقی، M5 تورینگ فضایی به حجم 500 لیتر را در اختیار شما قرار می‌دهد که با خواباندن صندلی‌های عقب، این ظرفیت به طور قابل توجهی به 1630 لیتر افزایش پیدا می‌کند. حتی برای حمل اشیاء طویل مانند چوب اسکی، می‌توانید صندلی عقب میانی را به صورت مستقل تا کنید. در داخل کابین، M5 تورینگ با نورپردازی اختصاصی، نمایشگر منحنی با گرافیک M و فرمان اسپرت، تجربه‌ای لوکس و اسپرت را به راننده و سرنشینان ارائه می‌دهد.

ب ام و M5 تورینگ برای اولین بار در رویداد هفته خودروی مونتری رونمایی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود از اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. قیمت پایه این خودرو در بازار آمریکا 121 هزار و 500 دلار تعیین شده است که نسبت به نسخه سدان، حدود دو هزار دلار گران‌تر است.

 

نظر دهید