شبکه‌های اجتماعی

نیسان هم تسلیم شد

توقف تولید پیشرانه‌های دیزلی

نیسان آخرین خودروسازی است که به این نتیجه رسیده است که آینده‌ای برای خودروهای دیزلی وجود ندارد و طبق آخرین گزارش‌ها، تولید و توسعه این نوع پیشرانه‌ها را متوقف کرده و قصد دارد سرمایه‌گذاری بخش مهندسی خود را روی پیشرانه‌های الکتریکی متمرکز کند.
نیسان همین الان هم خودروهای دیزلی خود را در ژاپن نمی‌فروشد و قصد دارد تا اوایل دهه بعد میلادی، آن‌ها را در اروپا هم متوقف کند. البته خودروهای تجاری این برند ژاپنی، همچنان با پیشرانه دیزلی در دسترس خواهد بود اما نیسان ترجیح می‌دهد به جای تولید، آن‌ها را از شرکت دیگری خریداری کند.
یکی از سخنگویان نیسان در ماه می به رویترز گفته بود: «در اروپا که فروش دیزلی ما متمرکزتر است، الکتریکی‌سازی محصولات به ما این اجازه را می‌دهد که پیشرانه‌های دیزلی را به صورت پیوسته و با احیا یا معرفی نسخه جدید هر کدام از محصولات کنار بگذاریم.»
نیسان در کنار گذاشتن پیشرانه‌های دیزلی تنها نیست. فیات‌کرایسلر و تویوتا هم تصمیمات مشابهی را گرفته‌اند و فروش چندین مدل دیزلی (از جمله تویوتا راو4 و آئودی SQ5) متوقف شده است. آلمان نیز به عنوان یکی از جدی‌ترین کشورهای اروپایی در برخورد با پیشرانه‌های دیزلی معرفی می‌شود.

 

AutomobileFa Nissan IMx Kuro Concept
نیسان می‌خواهد با استفاده از روش جدیدی که در آن، مهندسان این شرکت تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا پیشرانه و باتری الکتریکی را در کف خودرو قرار دهند، بیش‌ترین استفاده را از فضای داخلی خودروهای الکتریکی ببرد و راحتی و تجهیزات بیش‌تری را در اختیار سرنشینانش قرار دهد. کانسپت IMx Kuro که در نمایشگاه ژنو 2018 آن را دیدیم، پیش‌نمایشی از این روش جدید نیسان بود.
نیسان همچنین یکی از اعضای اتحادیه شرکت‌های ژاپنی است که هدف اول آن، به تولید انبوه رساندن باتری‌های جامد برای خودروهای الکتریکی است. از دیگر اعضای این اتحادیه می‌توان به تویوتا، هوندا و پاناسونیک اشاره کرد.

نظر دهید


در همین زمینه