شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیس لیفت جیپ رنگلر
همراه با دو تریم جدید

 

جیپ سال 2017 رنگلر JL را معرفی کرد و در حال حاضر 6 سال است که آن را ادامه می‌دهد. پس از اینکه برانکو دوباره متولد شد، جیپ رقیب مستقیم و قدرتمندی را در کلاس خود دارد که باید برای رویایی با آن خود را ارتقا دهد. جیپ به جای اینکه نسل جدید رنگلر را معرفی کند، نسخه فیس لیفتی از آن را برای 2024 آماده کرده است.


تنها تغییر در طراحی جیپ رنگلر معطوف به تغییر سایز جلوپنجره نمادین هفت بخشی جیپ می‌شود. این تغییر همچنین به جیپ اجازه می‌دهد تا وینچ 8000 پوند Warn را که تنها بر روی تریم روبیکن قرار می‌گیرد را به راحتی در جلو خودرو نصب کند. برای نسخه فیس لیفت، جیپ مجموعه‌ای از رینگ‌های 17 اینچ را در نظر گرفته که بسته به تریم می‌تواند از تایرهای 35 اینچ بهره ببرد. مانند قبل رنگلر 2024 نیز در سه نوع سقف ثابت، روباز و Sky One-Touch powertop در دسترس خواهد بود. به عنوان یک فناوری جدید، جیپ برای این مدل از یک آنتن رادارگریز و قدرتمند که با شیشه جلو ادغام شده استفاده کرده است.


کابین جیپ رنگلر نیز دستخوش تغییر شده و حالا از نمایشگر بزرگتر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ بهره می‌برد. برای نصب چنین نمایشگری، جیپ خروجی گرد تهویه مطبوع را حذف و آن را به صورت مستطیلی در زیر نمایشگر جاسازی کرد. جیپ تنها این قسمت را دست خوش تغییر قرار داده . دیگر اجزا داشبورد با نمونه قبل فیس‌لیفت تفاوتی ندارد. این نمایشگر از آخرین نسخه Uconnect 5 استفاده می‌کند که دسترسی‌ها و ویژگی‌های مخصوص رنگلر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. یکی از این ویژگی‌های کاربردی Trails Offroad digital guide نام دارد که نقشه تمام مسیرهای آفرود مهم و معروف مانند Hell's Revenge در Mob و Rubicon در کالیفرنیا را با جزئیات مسیر از جمله دشواری محل عبور، نکات مربوط به مسیر و.. را نشان می‌دهد. با خرید نسخه پرمیوم 3000 مسیر در این سیستم آنلاک خواهد شد.

 


رنگلر 2024 دارای دو تریم جدید Sport S 4xe و Rubicon X است که تریم اول از نوع پلاگین هایبرید با مشخصات فنی پایین‌تر همراه با رینگ 20 اینچ و طیف گسترده‌ای از سیستم کمک راننده است و تریم دوم از صندلی‌های جلو برقی 12 جهته، سیستم صوتی آلپاین با 9 بلندگو، صندلی‌های چرم ناپا، دوربین‌های آفرود یکپارچه، سپر فولادی، دنده کمک تمام وقت، تایرهای 35 اینچ و موارد بیشتر بهره می‌برد.


از نظر تغییرات فنی، جیپ برای روبیکن محور عقب سالید Dana 44 HD Full Float در نظر گرفته است. مدل‌های 4xe حالا از یک بسته باطری Power Box بهره می‌برند که 4 خروجی 120 ولت برای شارژ و تغذیه وسایل جانبی در اختیار مالک قرار می‌دهد. رنگلر 2024 به بیش از 85 سیستم ایمنی فعال و غیر فعال مانند کمربندهای ایمنی ردیف دوم همراه با پیش‌کشنده و تقویت ساختاری برای جلوگیری از صدمه در برخورد از کنار مجهز شده است.


قوای محرکه برای تمام مدل‌ها یکسان باقی مانده که شامل نسخه 4 سیلندر 2 لیتر، 6 سیلندر 3.6 لیتر توربو، 2 لیتر توربو پلاگین هایبرید و 8 سیلندر 6.4 لیتر همی می‌شود. انتقال قدرت توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انجام خواهد شد و تنها مدل‌های 4 سیلندر و 6 سیلندر می‌توانند گیربکس 6 سرعته دستی را نیز انتخاب کنند.


جیپ تا پایان سال 2025 تمام لاین‌آپ خود را الکتریکی خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه