شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای کونا
بزرگتر و قدرتمندتر

 

اواخر سال گذشته میلادی، هیوندای با چند عکس از نسل جدید کونا رونمایی کرد اما مشخصات فنی و عکس‌های بیشتری از آن را در اختیار رسانه‌ها قرار نداد. حالا با مشخص شدن مشخصات فنی و عکس‌های بیشتر می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به این کراس‌اوور داشته باشیم.


کونا 2024 نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر شده و حالا فاصله بین دو محور آن با افزایش 60 میلی‌متر به 2660، طول کلی با افزایش 145 میلی‌متر به 4350، عرض به 1825 و ارتفاع با رینگ‌های 17 اینچ به 1580 میلی‌متر رسیده است. حجم صندوق بار با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها 723 لیتر خواهد بود. هیوندای بهترین فضای شانه را در این کلاس برای سرنشینان عقب دارد و صندوق عقب برقی آن این اجازه را می‌دهد که ارتفاع و سرعت باز و بسته شدن آن توسط مالک انتخاب شود.


هیوندای کونا را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر تنفس طبیعی با 147 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور همراه با گیربکس CVT و یا 1.6 لیتر توربو با 195 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد کرد.


نسخه هایبرید از پیشرانه 1.6 لیتر سفارشی همراه با موتور الکتریکی عرضه می‌شود که در مجموع 139 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند که از طریق گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


حافظه صندلی‌ها، شارژر وایرلس، آپدیت OTA و اتصال گوشی و ساعت هوشمند از طریق NFC برای تبدیل آنها به کلید هوشمند کونا به حساب می‌آیند. به لطف استفاده زیاد از مواد عایق کاری، شیشه جلو‌ دو لایه عایق صدا، موکت ضخیم کف، تایر‌های جاذب صدا که بر روی رینگ‌های 19 اینچ سوار می‌شود، کابین کونا ساکت‌تر از قبل خواهد بود. با اینکه نسل جدید کونا دارای نمایشگرهای دوبل 12.3 اینچ است اما همچنان دکمه‌های فیزیکی در کنسول میانی دیده می‌شود.


هیوندای ماه مارچ مدل جهانی و نسخه الکتریکی را معرفی می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه