شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای کونا
بزرگتر با چهار تریم مختلف

 

هیوندای مدل کونا را سال 2017 معرفی و در سال 2020 آن را فیس‌لیفت کرد. این شرکت حالا پس از 5 سال نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت را برای سال 2024 معرفی کرد که در نمونه‌های الکتریکی، هایبرید، بنزینی و N-Line به بازار عرضه خواهند شد.


هیوندای ابتدا نسخه الکتریکی را طراحی کرد و سپس بر اساس همان نمونه دیگر تریم‌ها را دستخوش تغییر کرد. از نظر کلی خودروها طراحی یکسانی دارند و در نمای رو به رو از یک نوار LED همراه با چراغ‌های درون سپر بهره می‌برند اما تنها بخشی که در این نما متفاوت است و باعث می‌شود تا بتوانیم تریم‌ها را از یکدیگر تشخیص بدهیم، قسمت زیر سپر به حساب می‌آید که می‌توان آن را به عنوان جلوپنجره نیز قبول کرد. در تریم الکتریکی، این قسمت به صورت پیکسلی طراحی شده و مانند مدل‌های ioniq خواهد بود، نسخه بنزینی فرمتی مستطیل شکل دارد و نسخه N-Line حالتی ذوزنقه‌ای به خود گرفته تا تهاجمی‌تر به نظر برسد. تریم‌های بنزینی و هایبرید هیوندای کونا دارای گلگیر‌های پلاستیکی هستند اما نسخه الکتریکی و N-Line گلگیر‌های هم رنگ بدنه دارند. کونا N-Line علاوه بر موارد گفته شده دارای اسپویلر عقب، دو خروجی اگزوز، رکاب جانبی نقره‌ای و درپوش آینه‌ها و سقف مشکی است. نمای عقب نیز از همان شیوه نمای رو به رو استفاده می‌کند و یک نوار LED سر تا سر خودرو کشده شده که تنها جنبه زیبایی دارد و عملا چراغ‌های اصلی در دو گوشه سپر جانمایی شده‌اند.


از نظر ابعاد، کونا جدید حالا طول، عرض و فاصله بین دو محور بیشتری نسبت به قبل دارد. این خودرو در طول 150 میلی‌متر، در عرض 25 میلی‌متر و در فاصله بین دو محور 60 میلی‌متر افزایش را تجربه کرده است.


داخل کابین هیوندای کونا از دو نمایشگر 12.3 اینچ استفاده شده که در یک قاب قرار دارد و لیور دنده از کنسول میانی به ستون فرمان تغییر مکان داده تا سبکی جدید داشته باشد. هیوندای همچنان مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده و باید کمی بیشتر منتظر اطلاعات فنی ماند.

 

نظر دهید


در همین زمینه