شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جدیدترین موتور هوم ایر استریم بر پایه Ram ProMaster
اولین محصول بدون مرسدس بنز

 

شرکت ایر استریم تولیدکننده موتور هوم‌های کلاس B است و اگر تا قبل از معرفی محصول جدید این شرکت، فردی برای خرید یک موتور هوم اقدام می‌کرد، گزینه‌ای جز مرسدس بنز اسپرینتر پیش روی آن نبود. اما حالا با معرفی Rangeline که بر پایه رم پرومستر 3500 توسعه پیدا کرده است خریداران می‌توانند از یک گزینه دیگر به غیر از مرسدس بنز بهره‌مند شوند.


این خودرو در ظاهر نشانه‌های کمتری از یک موتورهوم دارد زیرا ایراستریم می‌خواست تا این خودرو بیشتر شبیه به یک وسیله نقلیه باشد تا یک کمپر با تجهیزات کامل؛ از این رو آنها اتصالات خارجی را نیز به صورت زیبا در زیر پنل‌ها، زیر خودرو و یا روی سقف پنهان کرده‌اند. آنها به زیبایی هرچه تمام‌تر سیستم ایرکاندیشن را بر روی سقف و انتهای آن جاسازی کرده‌اند تا بهترین فضا برای مدل‌هایی که سقف پاپ آپ دارند نیز به وجود بیاید.


با قدم گذاشتن در داخل این موتورهوم، با یک آشپزخانه جمع و جور مواجه خواهید شد که یک یخچال 3.2 فوت، یک فریزر کوچک، یک سینک و فضایی اختصاصی برای مایکروویو داخل آن جاسازی شده است. برخلاف موتورهوم‌های بزرگتر، این مدل از اجاق گاز ثابت بر روی پیشخوان استفاده نمی‌کند و به جای آن یک اجاق‌گاز برقی پرتابل تعبیه شده تا در مواقع لزوم از آن استفاده شود. رو به روی آشپزخانه نیز یک حمام و سرویس بهداشتی کوچک متشکل از یک توالت، سینک و یک دوش قرار دارد.


در قسمت جلو صندلی راننده و سرنشین به سمت عقب می‌چرخد تا همراه با یک صندلی نیمکتی دو نفره و میز تاشو، فضایی مانند یک حال ساده برای 4 نفر ایجاد شود.


انتهای این خودرو با یک تخت خواب جمع شونده و یک انباری پایان می‌پذیرد و اگر خریدار سقف سفارشی پاپ آپ را درخواست داده باشد، یک تخت خواب اضافی با سایز 78 در 50 اینچ دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.


برای تامین انرژی Rangeline از یک پک باطری لیتیومی 270 آمپر ساعت و یک اینورتر برق 2000 وات به همراه پنل‌های خورشیدی با خروجی 200 وات استفاده می‌کند. این موتورهوم قابل استفاده در چهار فصل است و برای تامین بخاری و آب گرم از مخزن گاز 90 لیتر استفاده می‌کند. یک ژنراتور 2.8 کیلووات نیز برای راه اندازی سیستم تهویه مطبوع در زمانی که به برق خارجی متصل نیست وجود دارد. این موتور هوم از یک مخزن 105 لیتر برای آب آشامیدنی، مخزن 71 لیتر برای نگهداری آب مصرف شده از استحمام و مخزن 45 لیتر برای فاضلاب بهره می‌برد.


قوای محرکه این خانه متحرک از نوع 6 سیلندر 3.6 لیتر Pentastar است که 276 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده گیربکس 9 سرعته اتوماتیک خواهد بود. این خودرو قابلیت یدک‌کشی 1578 کیلوگرم را داراست.


قیمت پایه ایر استریم Rangeline Touring Coach 131.882 هزار دلار عنوان شده که از ایر استریم 's Interstate 19 با قیمت 200.681 دلار به طرز چشمگیری کمتر است. باب ویلر مدیرعامل این شرکت گفت: «با معرفی این خودرو مرسدس بنز اسپرینتر از لاین‌آپ ما خارج نخواهد شد و مدل‌های بیشتری از آن را در آینده خواهید دید.»


سفارش گذاری برای این موتور هوم در حال انجام است و در 14 سپتامبر در نمایشگاه Hershey RV به معرض نمایش عمومی در خواهد آمد.

 

نظر دهید


در همین زمینه