شبکه‌های اجتماعی

وایمو با جیلی برای تولید خودران‌های گوگل وارد همکاری شد
اتومبیل فارسی - وایمو زیکر

با توجه به اینکه گوگل در چین در دسترس نیست

 

 

شرکت آمریکایی وایمو که گوگل در سال 2016 به طور خاص برای توسعه وسایل نقلیه بدون سرنشین تاسیس کرد، تاکنون از خودروهای معمولی، مینی‌ون کرایسلر یا شاسی‌بلندهای جگوار بهره گرفته است. اما وایمو برای طراحی خودروهای بدون سرنشین خود به نظر می‌رسد با جیلی که خودروسازی چینی است به توافق رسیده است. این در حالی است که گوگل هنوز در چین مسدود  است.

 

از طرف جیلی Zeekr شرکتی که برای تولید خودروهای برقی گران قیمت و پیشرفته ایجاد شده است به همکاری وایمو رفته و کار خود را از بهار 2022 آغاز خواهد کرد. زیکر 001 تنها مدل ساخته شده در این شرکت است که به بازار عرضه شده و حالا قرار است خودروهای الکتریکی جدید برای خودران‌های وایمو روی پلت‌فرم SEA بنا شوند. این توسعه بخش سوئدی CEVT مرکز فناوری خودروی اروپای چین ک بخشی از هلدینگ جیلی است، انجام خواهد داد.

 

تاکنون تنها چند رندر کامپیوتری از تاکسی خودران آینده منتشر کرده است که دارای در کشویی برقی بدون ستون B است. فضای داخلی جادار و کف کاملا مسطح بوده و کنترلرهای معمول مثل فرمان نیز برای آن در نظر گرفته نشده است زیرا به طور کلی این خودروها به صورت اتوپایلوت بوده و خودران هستند.

 

خودران‌های گوگل به صورت مشترک در کارخانه هلدینگ جیلی در چین تولید خواهند شد و گوگل نیز درگیر تحویل این خودران‌ها در آمریکا خواهد شد. متاسفانه زمان اجرایی شدن این طرح و ورود خودران‌های وایمو به بازار همچنان مشخص نیست.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه