شبکه‌های اجتماعی

قوی‌ترین فولکس واگن گلف با 296 اسب‌بخار قدرت
Automobile Farsi - Volks Wagen Golf GTI Clubsport

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت معرفی شد

در حالی بازار خودروهای هاچ‌بک قدرتمند رو به توسعه است، فولکس واگن نسخه قدرتمندتر از گلف GTI نسل هشت را کعرفی کرده که با نام فولکس‌ واگن گلف GTI کلاب اسپرت شناخته می‌شود.

همانند نسخه استاندارد GTI، گلف GTI کلاب اسپرت به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده است. نسخه استاندارد گلف GTI با این پیشرانه، 242 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد، درست مانند رقیب کره‌ای‌اش هیوندای i30 N لاین. این در حالی است که گلف GTI کلاب اسپرت، ‌296 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند. این افزایش قدرت به لطف اینترکولر بزرگ‌تر، توربوشارژ جدید کانتیننتال و بازنگری نرم‌افزاری در ECU به دست آمده است.


این موتور به وسیله یک جعبه‌دنده 7 سرعت دو کلاچ نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. فولکس‌ واگن می‌گوید گلف GTI کلاب اسپرت با این ترکیب پیشرانه در کم‌تر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را تجربه می‌کند. جعبه دنده دوکلاچ این نسخه ضرایب دنده کوتاه‌تری نسبت به نمونه معمولی GTI دارد.

 

  بخوانید > نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI معرفی شد  

 

  بخوانید > ب‌ام‌و 128ti معرفی شد  

 

علاوه بر این، تغییرات فنی فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با قفل دیفرانسیل جلو الکترومکانیکی VAQ که جایگزین سیستم الکترونیکی XDS نسخه استاندارد GTI شده، تکمیل می شود. این دیفرانسیل جدید می‌تواند با حالت‌های گوناگون رانندگی تنظیم شود. ارتقاءهای دیگر شامل افزایش زاویه کمبر چرخ‌های جلو، بازوهای کنترلی جدید و ... می‌شود. سیستم کنترل دینامیک شاسی نیز بهبود یافته که شامل پانزده وضعیت بین حالت‌های رانندگی اسپرت و کامفورت می شود. علاوه بر این یک حالت رانندگی نیز برای پیست نوربرگرینگ در نظر گرفته شده است.


فوکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت به ترمزهای تقویت شده با کالیپرهای دو پیستونه مجهز شده است. سیستم‌های ABS و کنترل پایداری نیز تقویت شده تا آستانه‌های لغزش را افزایش دهد و کارایی ترمز و پایداری را بهبود بخشد.
در نمای ظاهری نیز فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت به مجموعه سپر متمایز در جلو و اسپلیتر جدید مجهز شده است. رینگ‌های 19 اینچی و اسپویلر دو تکه عقب نیز از دیگر تفاوت‌های ظاهری این خودرو به شمار می‌رود. در نمای کناری نیز برچسب‌های گرافیکی جدید دیده می‌شود و تغییرات نمای داخلی به تودوزی جدید برای صندلی‌ها محدود شده است.
هنوز جزییاتی از قیمتی و چگونگی عرضه فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت منتشر نشده است.

نظر دهید


در همین زمینه