شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI معرفی شد
اتومبیل فارسی - فولکس واگن گلف GTI 2021

در آستانه نمایشگاه خودرو ژنو 2020

فولکس‌واگن نسل جدید گلف GTI را معرفی کرد. این اتفاق درحالی افتاده است که زمانی تا برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو نمانده است و به علت شیوع ویروس کرونا اما و اگرهای زیادی در برگزاری آن وجود دارد.

 

فولکس واگن تغییراتی را در طراحی خارجی گلف GTI جدید که هشتمین نسل آن محصوب می‌شود اعمال کرده است. نصب یک نوار LED در بالای ورودی‌های هوا در نمای جلویی خودرو و چراغ‌های پنج‌گانه که در قسمت لانه زنبوری و پایینی سپر نصب می‌شوند از بارزترین ویژگی‌های ظاهری گلف GTI جدید است. چراغ‌های LED عقب دارای طراحی جدیدی بوده و فولکس‌واگن از یک اسپویلر بازطراحی شده در این نسخه از گلف استفاده کرده است. همچنین فونت لوگو قرمز رنگ GTI نیز تغییر کرده و بر خلاف قبل در وسط در عقب قرار گرفته است.

 

در فضای داخلی کابین، نمایشگر 10 اینچی در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته است که وظیفه تنظیمات سیستم‌های مالتی‌مدیا، سرگرمی و تهویه مطبوع را بر عهده دارد. نشانگرهای پشت فرمان نیز به صورت دیجیتالی بوده و نورپردازی LED کابین در 30 رنگ مختلف فضای دلنشین و جذابی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. علاوه بر این، قابلیت نصب نمایشگر  بزرگ‌تر 10.2 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان نیز وجود دارد. فضای داخلی کابین نسخه GTI با نسخه معمولی گلف MK8 تغییراتی ناچیز را نشان می‌دهد. این تغییرات را می‌توان در طرح روکش صندلی‌ها، نشان GTI و نوار قرمز قرار گرفته رو غربیلک فرمان و شیفترهای جدید پشت فرمان برای جعبه دنده دوکلاچه خلاصه کرد. ناگفته نماند که اهرم تعویض دنده کوچک و مدرن جدیدی که در گلف به کار رفته است از دیگر جذابیت‌های فضای داخلی این اتومبیلف است.

 

نسل جدید گلف GTI از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا جعبه‌‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه عرضه می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید 245 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 370 نیوتن‌متر را در نسخه اروپایی دارا است. قیمت گلف GTI جدید و سایر جزئیات فنی آن همزمان با برگزاری نمایشگاه ژنو منتشر خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه