شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیپ اونجر
خودروهای الکتریکی اول تا سوم شدند

 

برای اولین بار جیپ توانست مقام اول خودرو سال اروپا را کسب کند. جیپ اونجر اولین خودرو الکتریکی جیپ است که در بازارهای اروپا، ژاپن و کره جنوبی به فروش می‌رسد. این کراس‌اوور از یک موتور الکتریکی بر روی محور جلو استفاده می‌کند که با 154 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تنها چرخ‌های جلو را به حرکت درمیاورد؛ گفته می‌شود نسخه دو موتوره و چهارچرخ محرک این خودرو در آینده به بازار عرضه خواهد شد.


نیرو بخش تک موتور الکتریکی اونجر، باطری 54 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند 400 کیلومتر پیمایش داشته باشد. اگر جیپ اونجر تنها در شهر با سرعت پایین رانده شود برد مسافت به 550 کیلومتر تغییر می‌کند. اونجر با یک شارژر 100 کیلووات می‌تواند به سرعت شارژ شود و از 20 تا 80 درصد ظرفیت را تنها در 24 دقیقه پُر کند.


اونجر با 307 رای کلی و 21 رای برترین به عنوان بهترین خودرو اروپا دست پیدا کرد. عنوان دوم با 241 رای کلی و 16 رای برترین به فولکس واگن ID.Buzz رسید و پس از آن نیسان آریا با 211 رای کلی به جایگاه سوم رسید. این برای دومین سال پیاپی بود که هر سه عنوان به خودروهای الکتریکی می‌رسد. سال گذشته کیا EV6، رنو مگان E-Tech و هیوندای آیونیک 5 به این عنوان‌ها دست پیدا کردند. داوران این مراسم 57 نفر به نمایندگی 27 کشور اروپایی هستند. رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار کیا نیرو 2023، رنو آسترال، پژو 408، سوبارو سولترا / تویوتا bZ4X قرار گرفتند.


اونجر در بازار آمریکا شمالی عرضه نمی‌شود و به جای آن Recon در آینده نزدیک خودرو الکتریکی جیپ در زادگاهش خواهد بود.

 

 

نظر دهید