شبکه‌های اجتماعی

پژو لندترک، پیکاپ چینی با ژست فرانسوی
Automobile Farsi - 2021 Peugeot Landtrek

پژو باز هم برای ساخت وانت دست به دامن چینی‌ها شد

پژو در پایان سال جاری فروش پیکاپ 1 تن لندترک که با کمک چانگان چین طراحی و توسعه یافته است را در بازارهای آمریکای جنوبی و مرکزی و آفریقا آغاز خواهد کرد.
پژو لندترک با پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی و تیپ‌های مختلف بدنه (دو در، چهار در و شاسی و بدنه که برای کاربری‌های گوناگون قابل شخصی سازی است) عرضه خواهد کرد. این خودرو همچنین در دو تیپ دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک قابل سفرش است.
بر اساس اعلام پژو، این پیکاپ قرار نیست در بازار اروپا عرضه شود. رنو و مرسدس بنز در سال‌های گذشته پیکاپ‌های 1 تنی را بر پایه نیسان ناوارا طراحی و عرضه کردند که فروش بسیار پایینی در اروپا داشت. فیات نیز یک پیکاپ یک تنی بر پایه میتسوبیشی L200 در اروپا عرضه کرده است.
جین فیلیپ، مدیر اجرایی ارشد پژو چندی پیش به اتوموتیو نیوز اروپا گفته بود، "پژو لندترک بیش از 2 میلیون کیلومتر در شرایط گوناگون آزمایش شده و باید گفت این خودرو توقف ناپذیر است. قابل اطمینان بودن در این سگمنت، مهم‌ترین فاکتور برای خریداران است."
«پیش از این که قطعه‌های یدکی این خودرو در سراسر جهان توزیع نشود، اقدام به عرضه آن نخواهیم کرد. چراکه امکان نگهداری از این خودرو باید در تمام جهان فراهم باشد. توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که در هر نقطه از آفریقا می‌توانید این خودرو را تعمیر کنید.»
پژو لندترک ابتدا در چین و سپس در آمریکای جنوبی تولید خواهد شد.
پژو می‌گوید تقاضای جهانی برای پیکاپ‌های 1 تن، 2.4 میلیون دستگاه است، اما مدیر پژو نمی‌پذیرد هدفی که برای میزان فروش این خودرو در نظر گرفته را اعلام کند، چرا که مشتریان این بخش از بازار به سختی برند جدیدی را برای خرید بر می‌گزینند.
گنجایش بارگیری در برخی نسخه‌های پژو لندترک 1.2 تن است و پژو می‌گوید این پیکاپ امکان یدک کشی تا وزن سه تن را دارد.


فضای داخلی انعطاف پذیر
در نسخه چهار در، پشتی صندلی‌های عقب با نسبت 60:40 تا می‌شود که پژو می‌گوید این ویژگی برای نخستین بار در این سگمنت ایجاد شده است. برخی نسخه‌ها به یک نمایشگر 10 اینچی مجهز شده است که با سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی تطبیق یافته‌اند.
سیستم‌های کمکی راننده شامل کنترل حرکت در سراشیبی، هشدار خروج از خط و کنترل تاب خوردن تریلیر می‌شود که به محض احساس بازی ‌کردن یدک، سرعت این پیکاپ را کاهش می‌دهد. پژو لندترک را می‌توان در نسخه 4×4 با چهار دوربین سفارش داد که از ترکیب آن‌ها تصویر 360 درجه در اختیار راننده قرار می‌گیرد.
دو نوع پیشرانه برای این پیکاپ در نظر گرفته شده است. یک موتور 1.9 لیتری دیزلی توربوشارژ که 150 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی جفت و جور می‌شود. پیشرانه دیگر نیز یک موتور 2.4 لیتری بنزینی توربوشارژ با قدرت 210 اسب بخار و 320 نیوتن‌متر گشتاور است که دو جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و اتوماتیک برای آن قابل سفارش است.
پژو لندترک دومین پیکاپ در سبد محصولات پژو است. اولین پیکاپ این شرکت سال 2017 و بر پایه یکی از محصولات دانگ‌فنگ برای بازارهای آفریقای شمالی طراحی شده بود.
پژو لندترک نیز در حقیقت نسخه‌ای فیس لیفت شده از پیکاپ چانگان با نام کایچنگ F70 است. چانگان در چین محصولات برندهای سیتروئن و دی‌اس گروه PSA را مونتاژ می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه