شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد کاپری
بازگشت فورد کاپری با الهام از اکسپلورر

فورد دوباره دست به کار شده است و باز هم با استفاده از نام یک مدل کلاسیک قصد دارد برای یک خودروی برقی جدید هیاهو ایجاد کند. 

فورد نام کاپری را برای یک کراس‌اوور کوپه برقی جدید احیا کرده که بر پایه اکسپلورر کامپکت ساخته شده است. هر دو خودرور از پلتفرم MEB فولکس‌واگن استفاده می‌کنند. در حالی که اکسپلورر مناسب خانواده‌هایی است که بر روی کاربردی بودن تمرکز دارند، کاپری با فضای کمتر، طراحی اسپرت‌تری با سقف شیب‌دار و عقب فست‌بک دارد.

 

مشخصات فنی فورد کاپری 

نسخه پایه فورد کاپری با دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق چند لینک مدرن، ۲۸۲ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۶.۴ ثانیه است. نسخه دو موتوره نیز با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت ۵.۳ ثانیه است، اگرچه نسخه دو موتوره باعث کاهش اندکی در پیمایش خودرو می‌شود.


فورد کاپری بردی تا ۶۲۷ کیلومتر برای مدل ۲۸۲ اسب بخاری و ۵۹۲ کیلومتر برای مدل دو موتوره ارائه می‌دهد. مدل تک موتوره دارای باتری ۷۷ کیلووات ساعتی و مدل دو موتوره دارای باتری ۷۹ کیلووات ساعتی است.

 

AutomobileFa Ford Capri EV 2 14030424

 

مشخصات ظاهری فورد کاپری 

برای توجیه استفاده از نام کاپری، تیم طراحی فورد برخی از ویژگی‌های طراحی الهام گرفته از کوپه کاپری ۱۹۶۹ تا 1986 را در ساخت کاپری برقی جدید به کار برده است.

فضای داخلی تا حد زیادی مشابه فورد اکسپلورر است و دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۴.۶ اینچی و یک فرمان با شباهت به فرمان فورد کاپری کلاسیک است. ویژگی‌های استاندارد شامل کنترل آب و هوای دو نقطه، گرم‌کن و ماساژور صندلی، ورود و استارت بدون کلید، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و Apple Car Play و Android Auto است. مدل پریمیوم دارای سیستم صوتی ۱۰ بلندگوی B&O، چراغ‌های ماتریسی LED و درب صندوق عقب برقی است. گزینه‌های چرخ از ۱۹ تا ۲۱ اینچ متغیر است و ویژگی‌های ایمنی را می‌توان با یک پکیج کمک راننده ارتقا داد.

قیمت فورد کاپری انتظار می‌رود نزدیک به اکسپلورر باشد و از ۵۸,۷۵۰ دلار برای نوع تک موتوره شروع می‌شود و تا ۶۹,۱۰۰ دلار برای نسخه چهار چرخ محرک در مدل پریمیوم افزایش می‌یابد.

 

AutomobileFa Ford Capri EV 3 14030424

 

 

نظر دهید


در همین زمینه