شبکه‌های اجتماعی

بدشانسی بزرگ میتسوبیشی در تست‌های ایمنی موسسه IIHS آمریکا
اتومبیل فارسی - میتسوبیشی اوتلندر 2022

ولوو ایمن‌ترین در میان رقبا

 

 

هر ساله موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نام خودروهایی که بالاترین امتیاز از سوی این سازمان را دریافت کرده‌اند منتشر می‌کند، اما در فهرست جدید منتشر شده، هیچ کدام از برندها به اندازه میتسوبیشی در بررسی جدید این موسسه بد شانس نبوده‌اند!

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از دیجیاتو، بالاترین امتیازات ایمنی در IIHS، جایزه‌های  Top Safety Pick و +Top Safety Pick هستند. خبر خوب اینکه تعداد این جوایز برای سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. به گونه‌ای که امسال تعداد خودروهای معرفی شده از ۶۴ دستگاه در سال گذشته، به ۹۰ دستگاه رسیده است.

 


میتسوبیشی در حال حاضر تنها ۴ محصول در بازار ایالات متحده عرضه می‌کند. هاچ‌بک کوچک میراژ که رکورد دار مسافت پیموده شده با یک باک سوخت در میان محصولات میتسوبیشی است، کراس‌اوور بسیار استراتژیک اوتلندر، اوتلندر اسپرت (ASX) و اکلیپس کراس این چهار محصول در بازار ایالات متحده هستند. اما نکته قابل تامل اینجا است که IIHS هیچ کدام از خودروهای میتسوبیشی را لایق دریافت جایزه ندانسته است!

در حالی که میتسوبیشی به تازگی نسل جدید اوتلندر را معرفی کرده تا با آن به نبرد نیسان ایکس تریل برود. از طرفی نیسان ایکس تریل توانسته است عنوان +Top Safety Pick را برای سال ۲۰۲۱ دریافت کند. شاید اگر میتسوبیشی اندکی زودتر اوتلندر جدید را معرفی کرده بود، اکنون به جای ایکس تریل، او برنده بالاترین جایزه ایمنی آمریکا می‌شد.

 


اگرچه پیکاب‌ها اصلی‌ترین بازیگران بازار خودرو آمریکا هستند، اما از میان تمام آن‌ها، فقط RAM 1500 Crew Cab توانسته به مقام Top Safety Pick دست یابد. جالب اینجا است که این محصول افزون بر آنکه تنها پیکاب برنده جایزه ایمنی IIHS است، بلکه تنها محصول ساخت گروه استلانتیس محسوب می‌شود که به این جایگاه، دست یافته است.

در همین حال، از گروه جنرال موتورز هم فقط دو محصول توسط کارشناسان IIHS منتخب شدند. کادیلاک XT6 با امتیاز +Top Safety Pick و شورولت اونیکس با امتیاز Top Safety Pick از تست‌های موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌های آمریکا بیرون آمدند.

 


جالب است بدانید که گروه هیوندای شامل خودروهای هیوندای، کیا و جنسیس، روی هم رفته توانستند ۱۷ جایزه از مجموع جوایز را تصاحب کنند! اما همان طور که پیش بینی می‌شد، ولوو با کسب ۹ مقام +Top Safety Pick توانست رتبه اول را در میان تمام برندهای شرکت کننده، به دست بیاورد.

جایزه‌های IIHS بر اساس عملکرد خودروها در دسته بندی‌های گوناگون، اهدا می‌شوند. میزان محافظت از سرنشینان در برخوردها، یکی از ملاک‌های مورد ارزیابی است. همچنین تجهیزات ایمنی موجود در خودرو و میزان اثر بخشی نور چراغ‌های جلو هم از فاکتورهای مهم در این زمینه هستند.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه