شبکه‌های اجتماعی

بیشینه سرعت محصولات ولوو به 180 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود
180 کیلومتر در ساعت اتومبیل فارسی - محدود شدن بیشینه سرعت محصولات ولوو به

هیچ‌کس نباید در اثر تصادف در یک ولوو کشته یا زخمی شود!

شرکت خودروسازی وولو به عنوان یک پیشرو در عرصه ایمنی خودروها شناخته شده است. بسیاری از فناوری‌های نوین و مطالعات گسترده در مورد افزایش ایمنی خودروها توسط این خودروساز کلید خورده است و محصولات تولیدی آن در جهان به دارا بودن بالاترین سطح ایمنی شهره‌اند. این شرکت در اظهار نظر خود در سال 2019 به خطرات ناشی از سرعت بالا اشاره کرد و اعلام کرد‌ که قصد محدود کردن بیشینه سرعت تمامی محصولات خود را به 180 کیلومتر در ساعت دارد. حال قرار است این محدودیت سرعت در تمامی محصولات تولیدی ولوو اعمال شوند. همچنین همه محصولات جدید ولوو به سامانه‌ای مجهز خواهد شد که به راننده امکان تنظیم سرعت بین ۵۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را خواهد داد. به کمک این سامانه زمانی که مالک بخواهد ولوو خود را به فرد دیگری قرض دهد، آن شخص نمی‌تواند فراتر از سرعتی که مالک خودرو در سامانه معین می‌کند حرکت کند.

 

لازم به ذکر است که چشم‌انداز بلند پروازانه این شرکت در سال 2020 این است که کسی در اثر تصادف در یک اتومبیل ولوو کشته یا به شدت زخمی نشود. ولوو معتقد است که رسیدن به این هدف تنها با تکیه بر تکنولوژی روز ممکن نیست و به همین دلیل تمرکز  خود را روی رفتار رانندگان معطوف کرده است.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در این باره گفت: «ولوو رهبر و پیشرو در زمینه ایمنی است. ما همیشه پیشرو بوده‌ایم و همیشه خواهیم بود. با تحقیقاتی که انجام داده‌ایم می‌دانیم که برای پایان دادن به صدمات و تلفات جدی در اتومبیل‌های ما چه مشکلاتی وجود دارد. محدودیت سرعت یک راه درمانی نیست اما اگر حتی بتوانیم با این کار یک زندگی را نجات دهیم ارزش آن را دارد.»

 

جدا از محدود کردن سرعت‌، این شرکت در حال تحقیق روی این مساله است که چگونه با استفاده ترکیبی از سامانه کنترل سرعت هوشمند و فناوری‌های جغرافیایی می‌توان سرعت خودرو را در نزدیکی مدارس و بیمارستان‌ها به مقدار معینی محدود کرد.

ولوو بر این عقیده است که در زمان حرکت با سرعت بالا، فناوری‌های ایمنی و زیرساخت‌های هوشمند خودرو برای جلوگیری از صدمات شدید و تلفات جانی در صورت بروز تصادف به اندازه کافی کارآمد نیستند. به همین دلیل است که محدودیت‌های سرعت در بیش‌تر کشورهای غربی وجود دارد اما سرعت بالا کماکان یکی از شایع‌ترین دلایل تلفات در رانندگی است. داده‌های مربوط به تصادفات رانندگی از سازمان ملی بزرگ‌راه‌ها و ایمنی حمل و نقل نشان می‌دهد که 25 درصد  تلفات رانندگی در ایالات متحده در سال 2017 ناشی از سرعت بوده است.

 

جان ایواردسون، یکی از کارشناسان برجسته ایمنی ولوو می‌گوید: «مردم خطر ناشی از سرعت را به درستی تشخیص نمی‌دهند. ما به عنوان انسان خطرات ناشی از مارها، عنکبوت‌ها و ارتفاعات را درک می‌کنیم اما خطرات ناشی از سرعت بالا را نه. بسیاری از رانندگان با سرعت بالایی رانندگی می‌کنند و در عین حال نسبت به تطبیق سرعت خود با ترافیک توانایی کمی دارند. ما باید به مردم کمک کنیم تا درک کنند که سرعت خطرناک است.»

 

فراتر از سرعت، دو مانع دیگر در دستیابی به چشم‌انداز بلند پروازانه ولوو وجود دارد. یکی از این دو مانع، رانندگی تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر است. در حالی که اقدام به رانندگی در زمان مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر در قسمت‌های وسیعی از جهان غیرقانونی است، اما همچنان این مساله دلیل بخش بزرگی از صدمات و تلفات در جاده‌ها است. و اما مانع آخر حواس پرتی رانندگان است. رانندگانی که حواسشان به کار با تلفن‌های همراه خود پرت شده به همان اندازه رانندگان مست خطرناک هستند.

 

نظر دهید