شبکه‌های اجتماعی

رکورد فروش چری در اولین ماه از سال 2022 شکسته شد
اتومبیل فارسی - چری تیگو2 پرو

استارت عالی چری در سال جدید

 

گروه خودروسازی چری به تازگی آمار فروش را در ژانویه 2022 منتشر کرده است. چری برای توصیف عملکرد خود در این باره، از عبارت شروع عالی (great start) استفاده می‌کند. در ماه ژانویه، آمار فروش چری به 107,710 دستگاه رسید. این عدد حکایت از افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته و رکوردی بالاتر از مدت مشابه دارد. در بحث صادرات، فروش چری در ماه ژانویه از 20,000 دستگاه (مجموعا 26,900 دستگاه صادر شده) فراتر رفت که رشد 60.9 درصدی را نشان می‌دهد. به ویژه در بازارهای کلیدی همچون روسیه، شیلی، برزیل و مصر. بازارهایی که حجم فروش چری همچنان در حال افزایش بود.


در بازار روسیه، جایی که چری 17 سال است حضور دارد، این برند همیشه به عنوان خودروی مردمی شناخته شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط AEB (انجمن کسب و کار اروپایی)، فروش چری در ژانویه 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش یافت و در بین تمام برندهای خودرو در رتبه دهم قرار گرفت و خودرو Tiggo 7 Pro پرفروش‌ترین مدل چری در روسیه در ماه ژانویه شد. در شیلی، طبق داده‌های منتشر شده توسط ANAC (Asociación Nacional Autoriz de Chile AG)، چری در ژانویه با فروش 2969 دستگاه در بین تمام برندهای خودرو در رتبه دوم قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 188 درصد افزایش داشت و از تویوتا، نیسان، فولکس واگن و سایر برندها پیشی گرفت و سهم 8 درصدی از بازار را تصاحب کرد. در سگمنت کراس اوورها، چری در ماه ژانویه با سهم 20.5 درصدی در جایگاه اول بازار باقی ماند و تیگو 2 پرفروش‌ترین مدل شاسی بلند چری در شیلی شد.

 

بر اساس داده های منتشر شده توسط Fenabrave (فدراسیون ملی توزیع وسایل نقلیه موتوری برزیل)، چری به طور پیوسته در بین ده برند برتر خودروهای سواری در فروش در برزیل با حجم فروش 3131 دستگاه در ژانویه قرار گرفت و از نیسان و فورد جلو افتاد و به سهم 3.4 درصدی و رشد سالانه 36.6 درصدی در بازار رسید. در کلاس کراس اوورها، تیگو 3 ایکس، تیگو 8، تیگو 5 ایکس و سایر مدل‌ها به فروش خوب خود ادامه دادند. علاوه بر این، Arrizo 6 Pro، عضو جدید Pro Family هم با سهم بازار 6.47 درصد، به رتبه چهارم در سگمنت خود دست یافت.

 

در مصر، چری با فروش 1658 دستگاهی در ماه ژانویه، 87.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ثابت داشت. پیش از آن، یعنی دسامبر 2021، فروش چری در بازار به اوج تاریخی رسید و به رتبه سوم در کل فروش خودرو در مصر نایل آمد. Tiggo 7 Pro هم پرفروش‌ترین مدل چری در این کشور شد. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Contactecars، یک رسانه معتبر مصری، فروش 2186 دستگاه خودرو چری در ماه ژانویه در مصر به ثبت رسیده و از هیوندای پیشی گرفته و رتبه نخست را به دست آورده است.


تاکنون، چری بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر جهان جمع آوری کرده است که 1.95 میلیون از آن‌ها در خارج از چین هستند. در سال 2022، با راه اندازی رسمی کارخانه خودروهای هوشمند آینده نگرانه چری، بهبود کلی فناوری محصولات و برند، عرضه محصولات جدید از جمله OMODA 5 و همچنین ارتقا بیشتر توسعه تطبیقی محصولات و تلاش‌های جهانی سازی چری، حجم فروش گروه چری وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه