شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو R5 توربو 3E
375 اسب‌بخار قدرت، دیفرانسیل عقب

 

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین خودرو‌های رنو در بازار‌های جهانی و حتی ایران، رنو 5 به حساب می‌آید. پیش از این نمونه مفهمومی، تیونر‌ها و شرکت‌هایی که ساخت خودروهای رستُمد را انجام می‌دهند برداشت‌هایی از رنو 5 داشته‌اند که نشان می‌دهد این هاچبک همچنان پتانسیل دیده شدن دارد.

 

حالا رنو پس از معرفی پروتوتایپ الکتریکی رنو 5 در اویل سال، یک نمونه الکتریکی دیگر با نام R5 Turbo 3E معرفی کرد که مانند پورشه تایکان الکتریکی نام توربو را یدک می‌کشد. 3E نشان دهنده سومین خودرو از سلسله رنو 5 توربو بعد از مدل Turbo و Turbo 2 و الکتریکی بودن آن است.

 

به واسطه رنگ‌ها، اسپویلر بسیار بزرگ و استایل عجیب و غریب آن، با یک نگاه به سرعت به یاد بازی سایبرپانک 2077 خواهید افتاد؛ البته اگر اهل بازی‌های ویدئویی باشید. مانند مدل‌های توربو گذشته، 3E نیز به صورت دیفرانسیل عقب طراحی شده که محرک آنها یک موتور بر روی هر چرخ عقب به همراه باطری 42 کیلووات ساعت بین آنها است. این استایل قرار گیری باطری و موتور‌ها از همان الگو مدل‌های بنزینی با پیشرانه وسط پیروی می‌کند.

 

خروجی این قوای محرکه دقیقا مانند ظاهر آن جذاب و گیراست؛ رنو توان و قدرت این دو موتور الکتریکی را در مجموع 375 اسب‌بخار و 700 نیوتن‌متر گشتاور اعلام کرده که موجب شتاب اولیه 3.5 ثانیه و بیشینه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌شود. شارژ کامل این خودرو با شارژر 380V/32A حدودا 2 ساعت زمان می‌برد. رینگ‌های یک‌تکه زیر R5 Turbo 3E در جلو 19 اینچ و در عقب 20 اینچ سایز دارد که دور آنها لاستیک‌های 35/225 و 25/335 قرار گرفته است. وزن کلی خودرو همراه با باطری‌ها 1500 کیلوگرم است که برای هاچبک الکتریکی با چنین خروجی مناسب به نظر می‌رسد.

 

این کانسپت الکتریکی که بر روی شاسی لوله‌ای توسعه یافته، از رول بار‌های مورد تایید FIA و حالت مخصوص دریفت بهره می‌برد که با اهرم ترمز دستی عمودی تکمیل می‌شود. قطعا فیلم‌هایی از دریفت خودروهای مسابقه‌ای دیده‌اید که توسط دوربین‌های ورزشی به ثبت رسیده است، به همین منظور این خودرو به صورت استاندارد 10 جای نصب دوربین در خارج و داخل خودرو نصب کرده تا در حین دریفت زدن تصاویر زیبا و جذابی را به ثبت برسانند.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کیت بسیار عریضی بر روی این خودرو نصب شده که ابعاد این هاچ بک را در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به 4006، 2020، 1300 و 2540 میلیمتر  تبدیل کرده است. عرض این خودرو نسبت به توربو 2، 25 سانتی متر بیشتر شده و طول آن نیز با احتساب اسپویلر عقب چنین عددی را به ثبت می‌رساند.

 

این کانسپت ماه آینده در نمایشگاه پاریس 2022 به نمایش در خواهد آمد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه