شبکه‌های اجتماعی

2023اتومبیل فارسی - نیسان ایکس تریل
ویژه بازار اروپا

 

نیسان ابتدا نسل جدید ایکس ‌تریل را با نام روژ (Rouge) در آمریکا معرفی کرد و سپس چند ماه بعد آن را در ژاپن و با نام ایکس تریل به نمایش گذاشت. حالا نوبت اروپا شده تا از وجود این شاسی بلند سایز متوسط سه ردیفه که با سیستم چهارچرخ محرک اختیاری به فروش می‌رسد بهره ببرد.


ابعاد خودرو ایکس‌ تریل به اندازه‌ای است که بتواند پذیرای افرادی با بلندی قد 160 سانتی‌متر در ردیف سوم باشد. ردیف دوم به صورت 60 به 40 تقسیم شده و قابلیت حرکت رو به جلو را دارد تا رفت و آمد به ردیف پشتی صورت بگیرد. ظرفیت صندوق عقب این خودرو با وجود صندلی‌ها 20 لیتر افزایش یافته و حالا به 585 لیتر رسیده است.


خودرو ایکس ‌تریل دارای یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتر توربو است که عملا برای شارژ کردن باطری‌های موتور‌ الکتریکی کاربرد دارد. در کنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی 201 اسب‌بخار با 330 نیوتن‌متر گشتاور وجود دارد که به صورت لحظه‌ای و آنی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. با این ترکیب شتاب اولیه این شاسی بلند 8 ثانیه خواهد بود. نیسان این خودرو را در حالت AWD نیز عرضه می‌کند که در این حالت بر روی هر محور یک موتور الکتریکی نصب می‌شود که خروجی آن را به 210 اسب بخار افزایش می‌هد. شتاب این مدل در حالت 5 نفره 7 ثانیه و در حالت 7 نفره 7.2 ثانیه است. از نظر بیشینه سرعت نیز ایکس‌تریل با یک موتور الکتریکی 170 و با دو موتور الکتریکی می‌تواند به تندی 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 


نیسان برای افرادی که علاقه به موتور الکتریکی ندارند نیز یک نمونه با پیشرانه درونسوز تولید می‌کند. یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتر همراه با سیستم هایبرید خفیف که 161 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت مانند گذشته توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


داخل کابین همان روژ است که با نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ پشت فرمان و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ مزین شده است. برای بدنه 10 رنگ تک و 5 رنگ دوتایی در نظر گرفته شده تا خریداران دست بازی داشته باشند. هم اکنون این خودرو در برخی از بازار‌های اروپا مانند ایتالیا با قیمت 38.080 یورو قابل خریداری است.

 

نظر دهید


در همین زمینه