شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پولستار ۲
دیفرانسیل عقب با باطری جدید

 

سپتامبر گذشته نمونه اولیه پولستار 2 به نمایش گذاشته شد اما هیچ اطلاعاتی در خصوص تغییرات فنی منتشر نشده بود. حالا اطلاعات دقیق‌تری از این خودرو منتشر شده که آن را به گزینه‌ای بسیار عالی در بازار تبدیل تبدیل کرده است.


این کراس‌اوور در مدل 2024 از جلوپنجره‌ بسته موسوم به SmartZone استفاده می‌کند که زیر این قسمت رادار‌ها و دوربین جلو قرار گرفته و پولستار 3 نیز از آن بهره می‌برد. از دیگر تغییرات ظاهری پولستار 2 می‌توان به رینگ‌های فورج کاری شده 20 اینچ و تایر‌های چهار فصل میشلن برای رینگ‌های 19 اینچ به صورت استاندارد برای این کراس‌اوور در نظر گرفته شده اشاره کرد.


اما مهمتر از تغییرات ظاهری، تغییرات فنی پولستار 2 به حساب می‌آید که حالا در هر دو نسخه تک و دو موتوره، قوای محرکه جدید نصب شده است. این نمونه اولین مدل این شرکت محسوب می‌شود که به صورت RWD در نسخه پایه عرضه خواهد شد. نمونه جدید با حداکثر قدرت 299 اسب‌بخار و 489 نیوتن‌متر گشتاور در برابر با تریم پایه قبلی با 231 اسب‌بخار قدرت و 329 نیوتن‌متر گشتاور قدرت بیشتری تولید می‌کند. این کراس‌اوور در این تریم می‌تواند در مدت زمان 5.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


قدرت خروجی پولستار 2 موتوره با bias و موتور جدید عقب 421 اسب‌بخار و 740 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده که در مقابل نمونه قبلی با 408 اسب‌بخار و 633 نیوتن‌متر گشتاور، 13 اسب‌بخار و 107 نیوتن‌متر افزایش داشته است. خریداران با سفارش پکیج پرفورمنس می‌توانند قدرت کراس‌اوور خود را تا 455 اسب‌بخار بالا ببرند که با Polestar 2 BST Edition 270 برابری می‌کند. شتاب 0 تا 100 با این پکیج به 4.1 ثانیه می‌رسد. موتور الکتریکی جلو در پولستار دو موتوره تنها در مواقعی که نیاز به قدرت و عکس‌العمل سریع باشد وارد مدار می‌شود.


باطری جدیدی که بر روی نسخه دوربرد این خودرو نصب شده، دارای ظرفیت 82 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند برد مسافت 482 کیلومتر در چرخه EPA را تامین کند. قیمت پولستار 2 مشخص نشده اما با توجه به تجهیزات استاندارد جدید مانند شارژر بی سیم، دوربین 360، مه شکن LED با سیستم کرنرینگ، آینه الکتروکرومیک جانبی، کروز کنترل تطبیقی و.. قیمت آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

نظر دهید