شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد F-150 Lightning
شوک به طرفداران نسخه الکتریکی

فورد در حال بازبینی اهداف و برنامه‌های تولیدی خود برای مدل F-150 Lightning 2024 است. در ابتدا قرار بود که مرکز تولیدی این برند در دیربورن، ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه به صورت هفتگی از نسخه الکتریکی F-150 تولید کند اما اکنون، هدف تولید هفتگی آن به ۱۶۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

تصمیم فورد مبنی بر کاهش تولید F-150 لایتنینگ ۲۰۲۴ بخشی از تغییر بزرگ‌تری است که در استراتژی مربوط به خودروهای الکتریکی این برند رخ داده است. فورد نه تنها اهداف تولیدی خود را کم کرده بلکه سراغ کاهش بودجه‌های مربوط به خودروهای الکتریکی هم رفته است. علاوه بر این، فورد اندازه کارخانه تولید باتری خود که هم‌اکنون در حال ساخت در میشیگان است را هم کوچک کرده و می‌توان اینطور نتیجه گرفت که یک تغییر بزرگ در رویکرد و استراتژی فورد در قبال محصولات الکتریکی در حال وقوع است.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد گفت که تقاضا برای خودروهای الکتریکی به اندازه‌ای که مدیران این برند در نظر داشتند رشد نکرده است. او افزایش هزینه‌ها و نبود زیرساخت کافی و مناسب برای شارژ خودروهای الکتریکی را از دلایل اصلی عدم اقبال کاربران و خریداران صنعت خودرو به این محصولات دانست.

 

AutomobileFa Ford F 150 Lightning 14020925 001



اگرچه جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهند که خودروهای الکتریکی در حال نزدیک شدن به محصولاتی ارزان‌قیمت و در دسترس همگان هستند، اما همچنان از اکثر خودروهای درون‌سوز، هزینه تمام‌شده بیشتر و گران‌تری دارند. در مقایسه با نبود زیرساخت مناسب شارژ و دلهره‌های مربوط به رنج قابل‌پیمایش خودروهای الکتریکی، موضوع قیمت‌های گران به نگرانی اصلی مشتریان بازار الکتریکی‌ها تبدیل شده است.

شاید رشد و تقاضای موجود در بازار خودروهای الکتریکی آهسته‌تر از چیزی باشد که خودروسازها امیدوار بودند، اما این بازار همچنان در حال رشد محسوب می‌شود. به عنوان مثال، نوامبر بهترین ماه از لحاظ آمار فروش برای فورد F-150 لایتنینگ بود که در آن، ۴ هزار و ۳۹۳ دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان داده شد. اگرچه آمار تحویل خودروها در فصل سوم ۲۰۲۳ پایین بود، اما بخشی از آن نه به خاطر عدم وجود تقاضا در بازار، بلکه به خاطر تعطیلی‌های پرتکرار مراکز تولیدی فورد با هدف گسترش و توسعه آن‌ها بود. تحویل بخش دیگری از دستگاه‌ها نیز به خاطر فرآیند آهسته کنترل کیفی محصولات به تاخیر افتاد. مشکلی که فورد اخیرا بیشتر از آن چه که تصور می‌کرد گرفتارش شده است.

نظر دهید


در همین زمینه