شبکه‌های اجتماعی

پیکاپ الکتریکی استونیایی با ظاهر کلاسیک
Automobile Farsi - Nobe 100 and 500

نوبه به دنبال ورود به بازار آمریکا است


نوبه (Nobe)، یک استارتاپ استونیایی است که سال 2018 با معرفی سه چرخه الکتریکی خود با نام نوبه 100GT سر و صدای زیادی به پا کرد. حالا این خودروساز کوچک با یک محصول جدید که استایل کلاسیک دارد دوباره خبرساز شده است. نوبه 500، یک پیکاپ کوچک است که بر پایه شاسی فیبرکربنی ساخته شده و تمام الکتریکی است. این خودرو در تابستان 2022 وارد بازار خواهد شد.


اولین عکس‌های نوبه 500 اوایل سال 2021 در صفحه رسمی فیسبوک این شرکت پخش شده بود، اما حالا جزییات بیشتری از ویژگی‌های پیکاپ کوچک این شرکت منتشر شده استو از تصاویر پیداست که طراحی آن کاملا با الهام از پیکاپ‌های کلاسسیک آمریکایی مانند فورد سری F و شورولت سری C/K صورت گرفته است.


کاپوت خمیده، قطعه‌های کروم‌کاری شده، دیواره‌های سفید رنگ اطراف فضای بار و گلگیرهای برجسته جلو و عقب که به زیبایی طراحی شده‌اند، نوبه 500 را به یک پیکاپ مینیاتوری جذاب دهه 50 شبیه می‌کند. نوبه 500 را می‌توان با تخته‌های چوبی برای کف فضای بار سفارش داد با توجه به ابعاد کلی خودرو، باید بسیار کوچک باشند.


درون کابین یک نیمکت یکپارچه تعبیه شده که به نظر می‌رسد برای دو سرنشین بزرگسال مناسب باشد. هنوز تصویری از نمای داخل آن منتشر نشده، اما می‌توان پیش بینی کرد طراحی آن با نوبه 100GT یکسان باشد که دارای صفحه کیلومتر آنالوگ و فرمان بزرگ است.

 

پیشرانه الکتریکی

از نظر قوای محرکه، پیکاپ نوبه 500 احتمالا از همان موتور الکتریکی 92 اسب بخاری سه چرخه این شرکت استفاده می‌کند که شتاب صفر تا 98 کیلومتر بر ساعت زیر 6 ثانیه را برای این خودرو به همراه داشت. در خصوص باتری ها نیز احتمال می‌رود باتری‌هایی مشترک با مدل 100GT داشته باشد که 25 کیلووات ساعتی هستند و پیمایشی حدود 257 کیلومتر را ارائه می‌دهد. مجله له‌اتومبیل فرانسه می‌گوید پیکاپ نوبه احتمالا به سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مجهز می‌شود.

 

گزارش‌ها حاکی از این است که این استارتاپ که در شهر تالین استونی قرار دارد، قصد دارد هر دو خودروی خود یعنی سه چرخه قطره‌ای شکل خود با نام نوبه 100GT و نوبه 500 پیکاپ را در بازار آمریکا عرضه کند. سال 2019 یک آتش سوزی کارگاه این شرکت و دو نمونه از پروتوتایپ‌های آن را به نابود کرد، اما حالا آن‌ها برگشته‌اند و با کمک یک شرکت برتانیایی آماده تولید شده‌اند. علاوه بر این، آن‌ها در حال آماده سازی یک مدل کابریو هم هستند.


بر اساس وبسایت رسمی نوبه، نوبه 100GT حدود 25000 دلار در آمریکا قیمت خواهد داشت و انتظار می‌رود نوبه 500 پیکاپ کمی گران‌تر باشد. بر خلاف نوبه 100GT سه چرخه، نوبه 500 در رده خودروهای مجاز برای تردد در خیابان دسته بندی می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه