شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد E-Transit کاستوم
ون تجاری الکتریکی

 

فورد E-Transit کاستوم را ماه می معرفی کرد اما در آن زمان هیچ اطلاعاتی از قوای فنی و دیگر مسائل آن منتشر نشد. حالا دپارتمان Ford Pro از مشخصات فنی این خودرو پرده برداری کرده است.


این ون الکتریکی می‌تواند تا 1.100 کیلوگرم بار داخل خود جا به جا کند و تا 2000 کیلوگرم وزن را به پشت خود بکشد. برای اجرا چنین کاری، دو قوای محرکه برای این ون تجاری در نظر گرفته‌اند. پیکربندی اول خروجی 135 اسب‌بخار و پیکربندی دوم 217 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. در هر دو حالت، گشتاور خودرو که به صورت آنی منتقل می‌شود، 415 نیوتن‌متر است. به گفته فورد پرو، این میزان خروجی برای فعالیت یک ون تجاری مانند نمونه‌های دیزل این شرکت، کافی خواهد بود.


نیرو بخش موتور‌های الکتریکی پک باطری 74 کیلووات ساعت است که از سلول‌های مشابه باطری فورد F150 Lightning استفاده می‌کند. این باطری‌ها در مقابل باطری‌های نصب شده بر روی E Transit، 12 درصد چگالی انرژی بیشتری دارند که ترانزیت کاستوم را قادر می سازند تا با یکبار شارژ، مسافت 380 کیلومتر را در چرخه WLTP طی کند. این باطری‌ها را می‌توان با 125 کیلووات شارژ کرد که در این صورت تنها 41 دقیقه طول می‌کشد که باطری از 15 درصد به 80 درصد برسد. شارژ کامل باطری با 11 کیلووات، 8 ساعت زمان خواهد برد.


ون فورد E-Transit کاستوم نیز مانند فورد اف 150 لایتنینگ، از سیستم ProPower Onboard استفاده می‌کند که قابلیت شارژ وسایل الکترونیکی تا 2.3 کیلووات را داراست. سیستم تعلیق عقب مستقل، ارتفاع پایین‌تر خودرو، ضریب بهبود یافته 10 درصدی نسبت به ترنزیت کاستوم قبلی از نکات قابل توجه این ون الکتریکی جدید است.


فورد E-Transit کاستوم در سه نوع تک کابین و دو کابین و واگن با دو فاصله بین دو محور و دو ارتفاع مختلف تولید خواهد شد. فضای بار حدود 5.8 تا 9 متر مکعب و طول آن 3.4 متر اعلام شده و برای آن یک درب کشویی جدید نصب شده که به لطف تغییرات در ستون B و C حالا بیشترین حالت بازشوندگی را در اختیار دارد.


فورد خودرو E-Transit کاستوم را از پاییز 2023 در کارخانه Kocaeli (واقع در ترکیه) آغاز خواهد کرد.

 

نظر دهید