شبکه‌های اجتماعی

با قابلیت پیمایش 412 کیلومتر با یکبار شارژ

 

طبق برنامه ریزی هوندا که سال 2022 منتشر شده بود، این شرکت در اواسط 2023 دومین خودرو تمام الکتریکی خود را با نام e-Ny1 معرفی کرد. البته هوندا می‌توانست آن را HR-V EV بنامد اما این شرکت معتقد است که این خودرو کاملا با HR-V تفاوت دارد. البته اگر کمی به بازار الکتریکی‌های چین آشنا باشید می‌دانید این خودرو عملا همان نمونه e:NS1/e:NP1 است که در بازار چین فروخته می‌شود.


e-Ny1 بر روی پلتفرم e:N Architecture توسعه پیدا کرده که موتور الکتریکی سه در یک آن که 201 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند در قسمت جلو قرار دارد. نیرو بخش این موتور، باطری 68.8 کیلووات ساعت لیتیوم یون است که با یکبار شارژ می‌تواند 412 کیلومتر در چرخه WLTP پیمایش داشته باشد. این پک باطری می‌تواند با شارژر DC طی مدت زمان 45 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد برسد.


تام گاردنر معاون ارشد هوندا در بازار اروپا در خصوص این کراس‌اوور می‌گوید: «e-Ny1 گام جدید ما در بازار الکتریکی‌های اروپا خواهد بود. فلسفه تولید ما ترکیب هوشمندی، مشتری محوری و طراحی زیبا و سرگرم کننده است که به آن دست پیدا کرده‌ایم. این خودرو نشان دهنده تعهد هوندا به الکتریکی سازی لاین آپ خود است.»


هوندا می‌گوید شاسی مورد استفاده بر روی e-Ny1، نمونه جدیدی است که برای خودروهای الکتریکی باطری‌ دار طراحی شده و از استحکام پیچشی بهبود یافته بهره می‌برد.ترکیب پلتفرم و قوای محرکه جدید باعث پرفورمنس بهتر، رانندگی پویاتر، داینامیک بهتر و راحتی بیشتر در رانندگی می‌شود.


از نظر طراحی هوندا e-Ny1 کاملا مشابه به برادران چینی خود است و تفاوت‌های محسوسی مانند لوگو سفید رنگ هوندا بر روی فرمان، جلوپنجره و کاپ رینگ‌ها و نوشته هوندا بر روی صندوق عقب با نسخه HR-V بنزینی دارد.


از ویژگی‌های کابین هوندا e-Ny1 می‌توان به داشبورد جدید با دکمه‌های فیزیکی، فضاهای ذخیره سازی متعدد، شارژر وایرلس و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 15.1 اینچ اشاره کرد.


هوندا e-Ny1 در ماه‌های آینده وارد بازار می‌شود و رقیبی مستقیم برای پژو 2008 الکتریکی، جیپ اونجر، هیوندای کونا الکتریکی، کیا نیرو و... خواهد بود.


 

نظر دهید