شبکه‌های اجتماعی

مدل3 برای اروپا آماده می‌شود

اولین حضور در گودوود

تسلا در فرآیند تولید و عرضه مدل3 با مشکلات فراوانی رو به رو شد اما بالاخره وقت آن رسیده است که این استارتاپ مقیم سیلیکون ولی (منطقه‌ای در کالیفرنیا که شرکت‌های فناوری در آن کار می‌کنند.) اولین خودروی نسبتا ارزان‌قیمت خود را به بازار اروپا بفرستد. تسلا از فستیوال سرعت گودوود برای نمایش محصول خود در میان خریداران و علاقه‌مندان اروپایی استفاده خواهد کرد. فروش مدل3 در اروپا از سال بعد آغاز می‌شود.
مدل3 ارزان‌ترین خودروی تسلا محسوب می‌شود. تنها یک هفته پس از معرفی رسمی این مدل در آمریکا، نزدیک به 325.000 سفارش برای آن ثبت شد اما به دلیل مشکلات پیش آمده در فرآیند تولید مدل3 که تا همین امروز هم به طور کامل حل نشده‌اند، تسلا بخش زیادی از این سفارش‌ها را از دست داد و صاحبان آن از صبر کردن بیشتر برای این خودرو خسته شدند و سفارش خود را پس گرفتند. تسلا در اواخر فوریه گذشته به دلیل انبوهی از مشکلات، مجبور شد کارخانه تولیدی خود در کالیفرنیا را به صورت مقطعی، کلا تعطیل کند و این تنها مانع خودروساز آمریکایی برای تولید محبوب‌ترین محصول خود نبوده است.
ایلان ماسک، مدیر تسلا گفته که این تاخیرهای ایجادشده، موقتی هستند و وعده داده که تمامی این مشکلات در آینده نزدیک، برطرف خواهند شد. او می‌گوید که این وضعیت «نهایتا بین 6 تا 9 ماه» طول می‌کشد. تسلا قصد دارد یک کارخانه تولیدی در اروپا نیز افتتاح کند و از آلمان، به عنوان قوی‌ترین گزینه آن‌ها برای تاسیس این کارخانه نام برده می‌شود.
اگرچه علاقه‌مندان اروپایی تسلا باید نزدیک به یک سال دیگر برای نشستن پشت فرمان مدل3 صبر کنند، اما می‌توانند در فستیوال گودوود که هفته آینده برگزار می‌شود، این سدان تمام‌الکتریکی را برای اولین بار از نزدیک ببینند. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در فقط 5.6 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. توان پیمایشی مدل3 نیز 354 کیلومتر است. باتری‌های قوی‌تری نیز برای این مدل وجود دارد که با انتخاب آن‌ها، شتاب 0 تا 100 مدل3 به 5.1 ثانیه کاهش می‌یابد و حداکثر سرعت آن نیز به 226 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مسافت پیمایشی نسخه مجهزتر هم نزدیک 500 کیلومتر اعلام شده است.
اگرچه اکثر محصولاتی که در گودوود به نمایش در می‌آیند، خودروهای در حال حرکت هستند که بتوانند قدرت و عملکرد خود را نشان دهند، اما مدل3 در یک غرفه به صورت ثابت به نمایش گذاشته خواهد شد. با این حال، تسلا معتقد است که این مدل به یکی از جذابیت‌های بزرگ و ستاره‌های گودوود 2018 تبدیل خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه