برونو ساکو طراح مشهور مرسدس بنز در 90 سالگی درگذشت
سه شنبه, 10 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
نگاهی به کارنامه طراح افسانه‌ای مرسدس بنز
مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
سایپا و وزارت دفاع تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
اتومبیل فارسی - بازدید وزیر دفاع از خط تولید سایپا

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از گروه سایپا:

‏‎‏‎وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از خطوط تولید و مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی سایپا گفت: خطوط تولید سایپا به‌صورت پویا مشغول فعالیت است كه بیانگر توان این خودروساز در بی‌اثرساختن تحریم‌ها است.

‏‎سلیمانی مدیرعامل گروه سایپا: چندین قطعه مهم و پیچیده خودرو با همكاری صنایع دفاع بومی‌سازی شده است.
‏‎امیرسرتیپ امیر حاتمی در این بازدید افزود: دشمن تلاش كرده با ایجاد محدودیت، جلوی جریان تولید در كشور را بگیرد و صنایع را به تعطیلی بكشاند اما امروز حركت تولیدی و توسعه‌ای در سایپا نشان می‌دهد این محدودیت‌ها و موانع راه به جایی نخواهند برد.
‏‎وی به وجود باور به توان و ظرفیت داخلی در مدیریت ارشد سایپا هم اشاره كرد و گفت: خوشبختانه تیم كاری خلاق، مبتكر و متعهدی در سایپا مشغول فعالیت شده‌اند و توانسته‌اند نیاز بخش زیادی از جامعه را تأمین كنند.
‏‎وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه تصریح كرد: ماهیت تولید خودرو همچون دیگر بخش‌های تولیدی در كشور، مبارزه و مقابله با محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان و بدخواهان ملت ایران است كه سایپا در این عرصه فعالیت و پویایی ویژه‌ای دارد.
‏‎وی با بیان این‌كه وزارت دفاع اولویت خود را پویایی و تولید در بخش‌ خصوصی و شركت‌های دانش‌بنیان می‌داند، درخصوص نحوه همكاری این وزارت‌خانه با صنعت خودرو هم گفت: وزارت دفاع خود را پشتیبان و نیروی قابل اتكای صنعت خودرو ملی در برابر فشارها و محدودیت‌های حداكثری دشمنان می‌داند.
‏‎امیر حاتمی همچنین پس از بازدید از خودروهای جدید، پلت‌فرم‌های اختصاصی سایپا و بخش‌های مطالعاتی مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا هم گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در زمینه طراحی پلت‌فرم و خودروهای جدید توسط مهندسان و محققان جوان ایرانی انجام شده که من به‌عنوان یك ایرانی به پویایی و نشاط این مركز افتخار كردم.
‏‎وی به آمادگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای همكاری با صنعت خودرو در زمینه طراحی و ساخت قطعات پیشرفته و پشتیبانی از این صنعت در برابر تحریم‌های ظالمانه اشاره كرد و گفت: صنایع دفاعی كشور آماده است تا هرگونه نیاز صنعت خودرو را در این عرصه با استفاده از ظرفیت‌های خود پاسخ دهد.
‏‎وی افزود: سایپا نیز همچون مجموعه صنایع دفاعی در مسیر رونق تولید و استفاده از توان درونی و ظرفیت‌های بومی قرار دارد.
همچنین سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه صنایع دفاعی پشتوانه و اتكای محكمی برای صنعت خودرو محسوب شده و سایپا قصد دارد علاوه بر همكاری‌های قبلی، از ظرفیت‌های وزارت دفاع بیش از گذشته استفاده كند.
وی تأكید كرد: قصد داریم با همكاری صنایع دفاع، پروژه ملی بومی‌سازی قطعات خودرو را كه با اجرای آن تاكنون توانسته‌ایم ۵۳ قطعه را داخلی‌سازی كنیم، با جدیت بیشتر ادامه داده و قطعات بیشتری را با كمك این صنایع، داخلی‌سازی كنیم.
سلیمانی با بیان این‌كه چندین قطعه مهم و پیچیده خودرو با همكاری صنایع دفاع بومی‌سازی شده است گفت: در محصولات آینده نیز كه به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد از این توانمندی بهره خواهیم برد.
گفتنی است در حاشیه این بازدید سند تفاهم با موضوع كمك و پشتیبانی وزارت دفاع از صنعت خودرو، تعمیق بومی‌سازی قطعات و توسعه همكاری میان گروه خودروسازی سایپا و معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا طرفین رسید.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها