شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پیشرانه جدید Zenvo
6.6 لیتر 12 سیلندر

 

در حالی که اکثر خودروسازها مدل‌های بنزینی خود را به نفع نمونه‌های الکتریکی از لاین آپ خود حذف می‌کنند و یا حجم و تعداد سیلندرها را کاهش می‌دهند، سوپراسپرت ساز دانمارکی در حال توسعه پیشرانه 12 سیلندر خود است. اوایل ماه مارچ، خبرهای اولیه Aurora منتشر شد که در آن حجم پیشرانه 6 لیتر ذکر شده بود اما حالا با انتشار جدیدترین خبر از این مدل، حجم پیشرانه نه تنها کم نشده بلکه 0.6 لیتر نیز افزایش پیدا کرده و به 6.6 لیتر رسیده و تعداد توربوها نیز 2 برابر شده است.


با این تفاسیر زنوو آئورورا از پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتر کواد توربو بهره می‌برد که 1250 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 8000 دور بر دقیقه تولید می‌کند. ردلاین این پیشرانه دور 9800 را نشان می‌دهد و صدایی که تولید می‌کند مانند هیچ پیشرانه دیگری در این دنیا نخواهد بود. این پیشرانه توسط ماهله به طور اختصاصی تنها برای این نمونه توسعه پیدا کرده و از استاندارد آلایندگی یورو 7 و استانداردهای آلایندگی آمریکا پشتیبانی می‌کند. این پیشرانه درونسوز در کنار سیستم هایبرید فعالیت خواهد کرد که در مجموع خروجی آن را به 1850 اسب بخار قدرت می‌رساند. این میزان نیرو و گشتاور توسط پیشرانه درونسوز به چرخ‌های جلو و توسط دو موتور الکتریکی به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد.


زنوو برای کنترل وزن، آلومینیوم را با فیبرکربن ترکیب می‌کند اما عدد نهایی را اعلام نکرده است. بیشینه سرعتی که برای آن پیشبینی کرده‌اند 400 کیلومتر بر ساعت عنوان شده و باید دید می‌تواند رکورد سرعت را جا به جا کند.


این یک پیشرانه ماژولار است که می‌تواند در حالت‌های 8 و 6 سیلندر و حتی پایین‌تر ساخته شود. ماهله در حال کار بر روی نسخه 12 سیلندر است که بتواند با سوخت مصنوعی آلایندگی صفر داشته باشد.


زنوو اعلام کرده از این مدل تنها 100 دستگاه در مدل‌های Agile و Tour ساخته خواهد شد که 30 دستگاه از آن در زمان معرفی پیش فروش شده است.

 

 

نظر دهید