شبکه‌های اجتماعی

تولید تایر خودرو از بطری آب معدنی و گیاهان توسط کانتیننتال
اتومبیل فارسی - کانسپت تایرهای سبز (دوستدار محیط زیست) کانتیننتال

تولید 4 حلقه تایر از 60 بطری پلاستیکی

 

 

همانطور که در جدیدترین محصول مفهومی شرکت کانتیننتال به تصویر کشیده شده است، تایرهای آینده می‌تواند سبز باشد! این بدان معنی است که در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان تایرهایی از جنس بطری‌های آب معدنی بازیافت شده و منابع تجدید پذیر مانند برخی گیاهان تولید کرد. 

 

به عنوان مثال در بخش استفاده از منابع تجدیدپذیر، می‌توان به تولید سیلیکات از خاکستر پوسته برنج، روغن‌های گیاهی و رزین اشاره کرد که این مساله باعث کاهش قابل توجه استفاده از نفت خام در تولید مواد اولیه مورد نیاز تولید تایرها خواهد شد.

 

این تنها بخشی از داستان است، زیرا 17 درصد این تایرها را نیز مواد بازیافتی مانند فولاد و کربن سیاه تشکیل خواهد داد. اما نکته بسیار قابل توجه این است که در تولید این تایرها، برای اولین بار در صنعت از پلی استر ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافت شده استفاده خواهد شد. پلی استر در پوشش داخلی تایر استفاده می‌شود و کانتیننتال می‌گوید که با استفاده از 60 بطری آب و بازیافت آن می‌توان 4 حلقه تایر تولید کرد.

 

آج‌های این تایرها کاملا از لاستیک طبیعی تهیه شده از انواع خاص گل قاصدک ساخته می‌شود که قابلیت بازیافت چندین باره را دارد. این مساله به دریافت اعتبارنامه‌های سازگار با محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد. 

 

این تایرها علاوه بر ویژگی‌های یاد شده، بسیار سبک وزن خواهند بود. جرم خالص هر حلقه از این تایرها تنها به 7.5 کیلوگرم می‌رسد که این جرم حدودا 40 درصد کم‌تر از یک تایر معمولی است. بهینه‌سازی الگو و طرح آج‌ها، استفاده از دیواره مخصوص و استفاده از مواد سبک در ساخت هسته داخلی تایر سبب دستیابی به این جرم شده است. 

 

AutomobileFa Continental Green Tire Concept(5)

   تصویر: موارد تشکیل دهنده تایرهای سبز (دوستدار محیط زیست) کانتیننتل   

 

در کنار این موارد، مقاومت غلتشی این تایرها بسیار بهینه خواهد بود به طوری که استفاده از آن‌ها در خودروهای برقی می‌تواند تا 6 درصد به برد پیمایشی آن‌ها کمک کند. این مقاومت غلتشی 25 درصد بهینه‌تر تایرهای کلاس A (در سیستم رتبه‌بندی اروپا) است.

آج‌های این تایرها کاملا از لاستیک طبیعی تهیه شده از انواع خاص گل قاصدک ساخته می‌شود که قابلیت بازیافت چندین باره را دارد. این مساله به دریافت اعتبارنامه‌های سازگار با محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

 

به گفته مقامات کانتیننتال، این شرکت قصد دارد در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی تا سال 2030 به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده و پیشرو باشد. به گفته کانتیننتال، استفاده از مواد اولیه بازیافت پذیر، طراحی جدید آج‌ها و کاهش وزن سه عنصر مهم و اصلی در تولید تایرهای آینده خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه