شبکه‌های اجتماعی

تست تصادف نیسان لیف را ببینید

نسل جدید 5 ستاره شد

ایمنی یک خودرو، همواره فاکتوری مهم در هنگام خرید تلقی می‌شود. در بازار جهانی، مشتریان بیش از آن که به دنبال آپشن‌های رنگارنگ باشند، میزان تجهیزات ایمنی و سطح کیفی اتومبیل را مورد بررسی قرار می‌دهند. از دهه نود میلادی، با جدی شدن بحث ایمنی غیرفعال وسایل نقلیه در اروپا، سازمان‌های سنجش ایمنی خودرو‌ها آغاز به کار کردند. اکنون تعداد زیادی از این مؤسسات وجود دارند و حتی چینی‌ها نیز برای امتیاز دهی به امنیت خودرو‌های تولیدی خود، سازمانی مستقل را به راه انداخته‌اند.


سازمان یورو انکپ، معروف‌ترین و معتبر‌ترین ارگان سنجش ایمنی خودرو در اروپا است که در طول این سال‌ها، همواره در جهت افزایش قوانین سخت‌گیرانه خود تلاش کرده است. به عنوان مثال، خودرویی که 10 سال پیش از یورو انکپ 5 ستاره دریافت کرده است، امکان دارد که همان خودرو با شرکت در جدیدترین آزمون‌های این سازمان، 2 ستاره هم نگیرد. این سازمان در جدیدترین آزمایش‌های خود، به سراغ نسل جدید نیسان لیف رفته است. لیف نخستین خودرویی بوده که در برابر پروتکل‌های جدید یورو انکپ در سال 2018، قرار گرفته است. این پروتکل جدید شامل آزمون Rafting یا مقاومت سقف در هنگام واژگونی و کاهش آسیب به دوچرخه سواران در هنگام برخورد می‌شود.


در این آزمون یورو انکپ، نیسان لیف 2018 موفق به کسب امتیاز 93 درصدی در بخش امنیت بزرگسال و 86 درصد در بخش ایمنی کودکان شد. نمره ایمنی خودرو، از مجموعه‌ای از آیتم‌های مشخص‌شده در هنگام حادثه تشکیل می‌شود که امکان وقوع آن‌ها برای همه ما وجود دارد. نیسان لیف در نهایت توانست 5 ستاره ایمنی را از یورو انکپ دریافت کند که وجود سیستم‌هایی چون Nissan ProPilot و رادار تشخیص عابر پیاده، در این موفقیت بی تأثیر نبود.

نظر دهید


در همین زمینه