شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان Dayz
قیمت ارزان و چهره‌ای جدید

 

نیسان Dayz یکی از بازیگران اصلی Kei Car در ژاپن محسوب می‌شود که حالا برای سال 2024 دستخوش تغییر شده و چهره‌ای تازه به خود گرفته است. البته باید به این نکته توجه کنید که این خودرو در اصل میتسوبیشی ek است که نسخه ریبج شده آن توسط نیسان با این نام به فروش می‌رسد.


همانطور که اشاره شد مهم‌ترین تغییر در نیسان Dayz، طراحی جدید خارجی آن است که با تعویض جلو پنجره به حالت V-Motion در اولین برخورد کاملا به چشم می‌آید. مدل‌های Highway Star نسبت به سری استاندارد، جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر، دیلایت خطی زیر چراغ‌ها، سپر عریض جلو و عقب، رینگ‌های متفاوت و تزئینات کروم دارد.


نیسان Dayz قبلی از جلوپنجره طرح قدیم نیسان که بر روی ماکسیما نیز آن را مشاهده کردیم بهره می‌برد. تریم‌های X و S از جلوپنجره با ارتفاع کم، چراغ‌های ساده، رینگ و سپرهای معمولی استفاده می‌کردند اما تریم Highway star به عنوان بالاترین رده نیسان Dayz کوچک از چراغ‌های اصلی با گرافیک جذاب‌تر، رنگ سقف متفاوت، رینگ و سپر اسپرت بهره می‌برد. همین تغییرات بر روی نسخه 2024 نیز اعمال شده و شاهد این تفاوت‌ها نسبت به یکدیگر هستیم که این دو تریم را از یکدگیر متمایز می‌کند.


تنها بخشی که تغییر اساسی نداشته، نمای عقب نیسان Dayz محسوب می‌شود که همان فرمت را حفظ کرده است.


داخل کابین، نیسان سعی بر آن داشته تا راحتی و آسایش را مورد توجه قرار دهد. تفاوتی ندارد که کدام تریم انتخاب می‌شود، پوشش کابین نیسان Dayz از چرم سوراخ‌دار است که بر اساس تریم، تزئینات و رنگ داخلی آن متغیر خواهد شد.


فرم اصلی داشبورد حفظ شده اما بیشترین تغییر در جزئیات مرکز آن رخ داده است. نسخه قبلی در تریم ساده از فرمان سه شاخ، نمایشگر پشت فرمان دو گانه آنالوگ، نمایشگر دیجیتال کوچک سیستم اطلاعات و سرگرمی و کلید‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کرد در حالیکه فرمان و نمایشگر پشت آن حالت قبلی خود را حفظ کرده اما تفاوت‌ها را می‌توان در نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگتر و با کیفیت‌تر، فضای ذخیره سازی عمیق برای نگهداری وسایل رو به رو سرنشین، نگهدارنده لیوان بخش میانی، تغییر حالت کنترل تهویه مطبوع به پنل لمسی مشاهده کرد. نیسان Dayz مجهز به گرمکن فرمان شده است.


از نظر قوای محرکه، نیسان Dayz همچنان از پیشرانه 3 سیلندر 0.6 لیتر بهره می‌برد که در نسخه پایه 48 و در نسخه بالاتر 64 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال قدرت به چرخ‌های جلو و یا هر چهارچرخ توسط گیربکس CVT انجام می‌شود.


قیمت نیسان Dayz جدید از 9.646 دلار آغاز و تا 13.956 دلار ادامه پیدا می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه