شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - میتسوبیشی ASX 2023
اتومبیل فارسی - میتسوبیشی ASX 2023
شاین رنو نیست

 

نسل دوم کراس‌اوور سایز کوچک میتسوبیشی که نسل اول آن نیز در کشورمان حضور دارد به تازگی معرفی شد. ASX 2023 با 5 نوع پیشرانه درونسوز و هایبرید از ماه مارس 2023 به بازار عرضه می‌شود.


با یک نگاه ابتدا متوجه خواهید شد که یک‌جای کار مشکل دارد. جلوپنجره و چراغ‌ها را پیش تر جای دیگری دیده‌اید و با کمی تفکر به رنو آرکانا، کپچر و حتی کلیو خواهید رسید. دلیل این موضوع نیز استفاده میتسوبیشی از پلتفرم CMF-B HS که متعلق به گروه و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی است. همانطور که گفته شد ASX جدید در نمای جلو مانند یک رنو با آرم میتسوبیشی و جلو پنجره‌ای با خطوط کروم در پس زمینه مشکی است که توسط چراغ‌های قلاب‌دار احاطه شده‌اند.


میتسوبیشی برای بدنه شش رنگ در نظر گرفته که در تریم بالاتر سقف مشکی نیز قابل سفارش است. بسته به سطح تریم انتخاب شده کابین این خودرو متفاوت می‌شود، به طور مثال مدل پایه دارای نمایشگر‌های آنالوگ پشت فرمان همراه با نمایشگر 4.2 اینچ بین آنها و تریم‌های بالاتر دارای نمایشگر 7 اینچ و 10.2 اینچ هستند. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی به صورت استاندارد 7 اینچ افقی و در نمونه‌های بالاتر و سفارشی تبدیل به 9 اینچ عمودی با Apple car play و Android Auto وایرلس می‌شود.


همانطور که باالتر گفته شد پنج پیشرانه برای میتسوبیشی ASX در نظر گرفته شده است که شامل
سه سیلندر 1 لیتر به قدرت 90 اسب‌بخار و 160 نیوتن‌متر گشتاور همراه با گیربکس 6 سرعته دستی
چهار سیلندر 1.3 لیتر نیمه هایبرید به قدرت 138 اسب‌بخار و 260 نیوتن‌متر گشتاور همراه با گیربکس 6 سرعته دستی
چهار سیلندر 1.3 لیتر نیمه هایبرید به قدرت 156 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور همراه 7 سرعته دو کلاچ اتوماتیک
چهار سیلندر 1.6 لیتر هایبرید 141 اسب‌بخار و 148 نیوتن‌متر گشتاور
و نمونه پلاگین هایبرید 1.6 لیتر 160 اسب‌بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود.

 


از نظر ایمنی میتسوبیشی ASX تمام مدل‌های ASX دارای دستیار ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم رانندگی و دستیار کمک پارک هستند. تریم‌های سطح بالا دستیار نقطه کور، هشدار خروج از خط فعال و هشدار سرعت نیز علاوه بر آن دارند. مدل Range-topping دارای کروز کنترل تطبیقی و lane-following assist نیز دارند.


قیمت میتسوبیشی ASX هم زمان با نزدیک شدن عرضه اعلام خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه