شبکه‌های اجتماعی

پورشه911 GT3 R هیولای تنفس طبیعی
اتومبیل فارسی - 911 GT3 R

با تمرکز بر روی قابلیت بیشتر


واحد آمریکای شمالی پورشه از جدیدترین خودرو مسابقه‌ای GT خود یعنی GT3 R رونمایی کرد. پیشرانه بزرگ‌تر، آیرودینامیک بالاتر، تعادل بهتر و پرفورمنس بالاتر؛ این خودرو را تبدیل به کاربردی‌ترین و پُر قابلیت‌ترین خودرو سری 911 کرده است.


این خودرو در مسابقات GT3 و IMSA WeatherTech SportCar که بالاترین سطح GT در آمریکا شمالی محسوب می‌شود و سری مسابقات WEC اروپا شرکت خواهد کرد. این بدان معناست که خودرو پورشه 911 GT3 R به واسطه طراحی و عملکرد بالا که در اولویت مهندسین پورشه قرار داشته، برای اولین بار واجد شرایط شرکت در مسابقات لمان است.


وُلکر هُلزمِیِر مدیرعامل پورشه موتوراسپرت در آمریکای شمالی در خصوص این خودرو گفت: «قابلیت‌های رانندگی در این سطح بسیار مهم است زیرا در این مسابقات طیف گسترده‌ای از خودروها و رانندگان در حال رقابت هستند و ما تمام تمرکز خود را بر روی 992 911 GT3 R گذاشته‌ایم تا بهترین عملکرد را به ثبت برسانیم. ما پیش از این نیز علاقه بسیاری نسبت به 992 911 داشته‌ایم و حالا بیش از پیش مشتاق هستیم تا این خودرو را در مسابقات ببینیم.»


قوای محرکه این خودرو همچنان از نوع شش سیلندر تخت تنفس طبیعی است اما برای توسعه و ارتقای عملکرد، حجم این پیشرانه از 3997 سی‌سی به 4194 سی‌سی افزایش یافته تا خروجی آن به عدد 558 اسب‌بخار قدرت برسد. دلیل افزایش حجم این مدل، دسترسی طیف بیشتری از راننده‌ها در هر سطح، به بهترین بازه گشتاور و توان پیشرانه است.


مانند تمام 911 ها، پیشرانه در عقب خودرو نصب شده اما برای جانمایی بهتر دفیوزر عقب این پیشرانه 5.5 درجه به سمت جلو جا به جا شده و در عین حال تمام کامپوننت‌های کمکی نیز به سمت جلو و پایین پیشرانه برده شده‌اند که همین موضوع به توزیع وزن و بالانس خودرو کمک شایانی کرده است.


این خروجی و توان توسط گیربکس شش سرعته سکوئنشال که از 911 GT3 Cup قرض گرفته شده به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در عین حال راننده‌ها می‌توانند از پدل‌شیفتر‌های پشت فرمان که ارتقا یافته‌اند نیز دنده‌ها را بسیار سریع تعویض کنند.


سیستم تعلیق نیز دستخوش تغییر و ارتقا شده است. در جلو دوبل جناغی و در عقب مولتی لینک نصب شده که همراه با کمک فنر‌های ساخت KW با قابلیت تنظیم هندلینگ و پفورمنس خوبی را در اختیار راننده قرار دهند. دیسک‌های فولادی ترمز جلو از نوع شکاف‌دار با قطر 390 میلیمتر با شش پیستون و دیسک‌های عقب با قطر 370 میلیمتر با 4 پیستون به همراه کلیپر‌های آلومینیوم مونوبلاک ساخت AP هستند.


بلندتر شدن بدنه پورشه 911 GT3 R نسبت به 911 RSR این اجازه را به GT3 R می‌دهد که هوای تمیزتری به دفیوزر‌ها برسد و نیروی رو به پایین بیشتری را بدون درگ ایجاد کند. فاصله بین دو محور نیز برای کاهش بار از روی لاستیک عقب و بهبود ثبات آنها در طول مسابقه افزایش پیدا کرده است. تمام پانل‌های بدنه برای کاهش وزن محسوس از فیبر کربن ساخته شده‌اند به جز گلگیر‌ها که از جنس آرامید کربن برای ساخت آنها استفاده شده است.


مثل کامپوننت‌های کمکی، راننده به میانه کابین کشیده شده تا فضا برای نصب صندلی‌های ارگونومی و رول کیج‌های جدید بوجود بیاید که جزئی از جدیدترین قوانین فیا به حساب می‌آیند. برخی از موارد کابین برای اولین بار است که بر روی خودروهای این کلاس دیده می‌شوند مانند نمایشگر 10.3 اینچ و مجموعه سوئیچ‌های نصب شده‌.


سباستین گُلز مدیر پروژه 911 GT3 R می‌گوید: «هدف ما سریع‌تر شدن 911 نبود بلکه ما بیشتر بر روی دوام و قابلیت اطمینان این خودرو کار کرده‌ایم تا رانندگان بتوانند مسابقه طولانی‌تر داشته باشند.»


این شرکت در عین حال اعلام کرده است که بر روی ارزان سازی این خودرو نیز کار شده تا خریداران آن بتوانند آن را تنها به قیمت 567.210 دلار خریداری کنند. این خودرو برای رقابت‌های فصل 2023 آماده خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه