شبکه‌های اجتماعی

فولکس واگن گل نسخه نهایی
فولکس واگن گل نسخه نهایی
اقتصادی و ساده

 

فولکس واگن گُل یکی از پر فروش‌ترین خودروهای برزیل محسوب می‌شود که تاریخچه آن به 42 سال قبل بر می‌گردد. اولین نسل از این هاچ‌بک دوست داشتنی سال 1980 تولید شد و طی سه نسل با فیس‌لیفت‌ها مختلف به انتهای مسیر خود رسید. فولکس واگن پیش از این اعلام کرده بود که در نوامبر سال 2022 به تولید این خودرو خاتمه می‌دهد و برای اینکه با این نمونه پر فروش به بهترین شکل وداع کند؛ 1000 دستگاه با نام آخرین نسخه (Last Edition) و تمامی امکانات موجود تولید خواهد کرد. این نمونه‌ها از برچسب‌های سیاه بدنه، کاور‌های پلاستیکی محافظ گلگیر، تزئینات قرمز کابین و پلاک شناسایی تولید محدود بهره می‌برند.


پس از اتمام تولید گُل، پولو ترک جایگزین این مدل می‌شود. این خودرو نسخه‌ای ساده شده و اقتصادی از پولو محسوب می‌شود که بر روی همان پلتفرم MQB توسعه پیدا کرده و از نظر ظاهری در واقع همان نسل پنجم پولو با تغییراتی محسوس به حساب می‌آید. این خودرو با چراغ‌های هالوژن، جلوپنجره بزرگ پلاستیکی با مش شش ضلعی، سپر پهن‌تر با ورودی هوا بزرگ‌تر، حذف نوار LED، قاب روشن چراغ‌های عقب، سپر بزرگ و جدید عقب، دفیوزر پلاستیکی، نوشته Track و قالپاق‌های مشکی رنگ 15 اینچ از پولو متمایز می‌شود.


قوای محرکه پولو ترک از نوع سه سیلندر 1 لیتر MPI است که 84 اسب‌بخار قدرت و 101 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو و قدرت توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.


داخل خودرو پولو ترک برای کاهش هزینه، همه چیز ساده شده و خبری از نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی و یا نمایشگر دیجیتال پشت فرمان نیست، تنظیمات آینه به صورت دستی انجام می‌شود، مواد استفاده شده از جنس پلاستیک هستند و صندلی‌ها با پشت سری یکپارچه روکش پارچه‌ای دارند. چهار کیسه هوا، ESP، تهویه مطبوع، فرمان برقی، قفل مرکزی و شیشه‌های برقی جلو به صورت استاندارد بر روی این خودرو وجود دارد و تنها گزینه‌ای که خریداران می‌توانند سفارش دهند سیستم صوتی با اتصال بلوتوث و دکمه‌های روی فرمان است.


فولکس واگن پولو ترک در کارخانه Taubate تولید می‌شود که گل همچنان بر روی خط تولید قرار دارد. قیمت نمونه ترک 79.990 دلار اعلام شده که از ماه ژانویه به بازار می‌آید. برای مقایسه، پولو ساده 82.990 دلار قیمت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه