شبکه‌های اجتماعی

خداحافظی باشکوه بنتلی با پیشرانه V8

بنتلی در طول دهه گذشته تمام تلاش خود را کرد تا پیشرانه‌های دست‌ساز V8 و W12 خود را زنده نگه دارد. البته همان‌طور که الان می‌دانیم، این تلاش‌ها بالاخره به پایان رسید و بنتلی هم مثل دیگر برندهای مطرح اروپایی باید دیر یا زود خودش را برای بدرود گفتن با این پیشرانه‌ها آماده می‌کرد. بنتلی می‌گوید از زمان معرفی آخرین نسل پیشرانه V8 دست‌ساز خود در سال ۲۰۱۲ تا به امروز، موفق به فروش و تحویل بیش از ۵۳ هزار دستگاه از مدل‌های مختلف مجهز به این پیشرانه شده است.

البته نکته کمی گیج‌کننده این است که بنتلی هنوز به طور کامل با پیشرانه V8 خداحافظی نکرده و در واقع، نسخه جدیدی از این پیشرانه که «قوی‌ترین پیشرانه هایبریدی V8» توصیف شده را اخیرا معرفی کرده است. در حال حاضر، جزییات دیگری از این پیشرانه در دست نیست و صرفا می‌دانیم که قرار است در آینده جایگزین پیشرانه W12 در خط تولید شود و قدرت خروجی استاندارد آن به ۷۴۰ اسب بخار می‌رسد. پیشرانه ۴ لیتری V8 تویین‌توربو به زودی از رنج نسخه‌های غیرهایبریدی مدل‌های کانتیننتال GT، GTC و فلایینگ اسپر حذف خواهد شد. اینجا است که نسخه جدید بنتلی Edition 8 به عنوان یکی از آخرین محصولات مجهز به این پیشرانه مخصوص پا به میدان می‌گذارد.

 

بنتلی Edition 8 برای چه مدل هایی عرضه خواهد شد؟

بنتلی Edition 8 در واقع نسخه جدیدی است که برای مدل‌های Continental GT، GTC و Flying Spur در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین تفاوت آن با سایر نسخه‌های مجموعه نیز در پیشرانه V8 خلاصه شده و نام این نسخه محدود هم از همین پیشرانه گرفته شده است. پیشرانه‌ای که اکنون قادر به تولید ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت آن نیز در بهترین نسخه‌ها به ۳۱۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سایر برتری‌های این نسخه در واقع ویژگی‌هایی است که بنتلی قبلا در کاتالوگ تجهیزات مخصوص Mulliner Personal Commissioning نیز اعلام کرده بود. تجهیزاتی که شامل تریم ظاهری مخصوص Blackline، دسترسی به بیش از ۶۰ رنگ مخصوص Mulliner’s Extended Paint، چرخ‌های ۲۲ اینچی اسپرت (با گزینه‌های شخصی‌سازی) و گزینه‌های متنوع برای شخصی‌سازی تودوزی و برخی عناصر دیگر فضای داخلی می‌شود.



در حال حاضر، فقط مشتریان آمریکای شمالی بنتلی به نسخه محدود Edition 8 برای مدل‌های ذکرشده دسترسی دارند. بنتلی اگرچه هزینه این نسخه را اعلام نکرده اما گفته که تحویل آن فوری و پس از ثبت سفارش انجام خواهد شد.

بنتلی همچنین به این نکته اشاره کرد که پیشرانه V8 که در حال آماده شدن برای بازنشستگی است، فعلا و تا زمان نامشخصی در آینده به فعالیت به عنوان یکی از گزینه‌های پیشرانه در دسترس مدل بنتایگا ادامه خواهد داد. بنتلی می‌گوید تقاضا برای سیستم هایبریدی مجهز به پیشرانه V6 توربوشارژ بسیار بالا است و فعلا قصدی برای کنار گذاشتن آن ندارد. این پیشرانه در برخی از مدل‌ها از جمله بنتایگا و فلایینگ اسپر عرضه می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه