شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌واگن Talagon، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند فولکس معرفی شد
اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن Talagon

عرضه تنها در بازار چین

 

 

فولکس واگن معتقد است که در بازار چین نیاز به عرضه طیف گسترده‌تری از محصولات کراس‌اوور و شاسی‌بلند را دارا است و در همین راستا در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود با نام تالاگن (Talagon) پرده برداشته است.

 

این شاسی‌بلند تنها در بازار چین عرضه خواهد شد و حاصل سرمایه‌گذاری مشترک فولکس‌واگن و FAW است. در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 فولکس‌واگن از مدل مفهومی این شاسی‌بلند را با نام SMV به نمایش گذاشت و حال نسخه نهایی این محصول با کمی تغییرات پس از دو سال در معرض درد عموم قرار گرفته است.

فولکس‌واگن تالاگن دارای طول 5152، عرض 2002 و ارتفاع 1795 میلی‌متر  است و بر اساس پلتفرم MQB Evo است.

 

فولکس‌واگن تالاگن گنجایش حمل 6 یا 7 سرنشین بزرگسال را دارا است و فضای داخلی کابین آن شباهت قابل توجهی با فولکس‌واگن اطلس ندارد. استفاده از فرمان سه پره جدید، نمایشگر شناور بزرگ، نشانگرهای دیجیتالی، دوخت نارنجی رنگ چرم‌ها و... را باید از جمله ویژگی‌های فضای داخلی کابین فولکس‌واگن تالاگن دانست.

 

این شاسی‌بلند بزرگ فولکس‌واگن با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه 6 سیلندر V شکل  2.5 لیتری به همراه جعبه دنده دو  کلاچه (DSG) و سیستم چهار چرخ محرک 4Motion اشاره کرد. این پیشرانه 6 سیلندر توانایی تولید 295 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. البته رسانه‌های چینی اخباری را مبنی بر استفاده از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نیز منتشر کرده‌اند. 

 

 

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه