شبکه‌های اجتماعی

نسخه رستومد رنو 5 با موتور الکتریکی معرفی شد + تصاویر
اتومبیل فارسی - نسخه رستومد رنو 5 دیامانت

به مناسبت تولد 50 سالگی R5


رنو 5 از سال 1972 تا 1985 بر روی خط تولید قرار داشت و طی این 13 سال رنو توانست 5.5 میلیون دستگاه از این هاچ‌بک دوست داشتنی را به فروش برساند. رنو 5 طی این سال‌ها لقب پر فروش‌ترین خودرو فرانسوی را یدک کشید و تبدیل به محبوب‌ترین خودرو فرانسه شد. حالا این شرکت به مناسبت تولد 50 سالگی رنو 5، با طراح فرانسوی پیر گونالون همکاری داشته تا پروژه‌ای منحصر بفرد با نام دیامانت را بوجود بیاورند.


رنگ رنو 5 دیامانت به صورت سه لایه با رنگ‌دانه‌های طلایی بر روی زمینه صورتی است که آخرین لایه آن به صورت مات نقاشی شده است. به جای چراغ‌های سنتی جلو و عقب، این طراح از طرح‌های الماس و جواهر آلات برای این قسمت الهام گرفته که ظاهری جالب به رنو 5 دیامانت بخشیده و آن را کاملا هنری‌تر جلوه می‌کند. رینگ‌ها از نسخه بالاتر آلپین به عاریه گرفته شده‌اند که در اینجا یک عکس خورشید در مرکز آن قرار گرفته است.


در رنو 5 دیامانت دستگیره درب‌ها، اهرم بالابر شیشه و لیور دنده به صورت گرد طراحی شده و آن را از جنس برنج طلا کاری شده با مواد ضد زنگ ساخته‌اند. فرمان عجیب و غریب و کنسول میانی خودرو رنو 5 دیامانت را از سنگ مرمر بازیافت شده تولید کرده‌اند. داخل کابین سه نمایشگر دیجیتال گرد پشت فرمان قرار دارد تا زمان، سرعت و میزان شارژ باطری را به راننده نشان دهد. طبیعی است که هیچ قطعه‌ای از پیشرانه درونسوز بر روی  رنو 5 دیامانت نصب نشده و فضا کاملا در اختیار قوای محرکه الکتریکی گذاشته شده است.


نکته جالب خودرو رنو 5 دیامانت وجود اسکنر اثر انگشت برای بازکردن درب‌های خودرو است که آن را در عین کلاسیک بودن بسیار مدرن جلوه می‌دهد. شاید بگویید با وجود چنین سیستم مدرنی برای ورود به رنو 5 دیامانت مانند دیگر خودروهای الکتریکی باید از صفحات نمایش لمسی متعددی در کابین بهره ببرد؛ اما دریغ از یک اینچ صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی که در مرکز کنسول جانمایی شده باشد. به جای اینکار یک فضا برای قرار دادن تلفن همراه وجود دارد تا از آن به عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده کنید.


جالب می‌شود که بدانید، روکش صندلی‌های این خودرو کانسپت تک ساخت تماما از یال اسب ساخته شده است. نمونه الکتریکی رنو 5 پیش‌تر توسط رنو معرفی شده بود و توسعه بر روی آن ادامه دارد. به احتمال زیاد رنو 5 دیامانت در سال 2024 به بازار عرضه می‌شود و جایگزینی برای رنو زوئی خواهد بود.

 

automobilefarsi renault 5 diamant 2022 (12)

 

 

نظر دهید


در همین زمینه