اتومبیل فارسی - اسکای ول Q
در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد

 شرکت چینی اسکای ول در نمایشگاه اتومبیل پاریس از هاچ بک الکتریکی جدید به نام اسکای ول Q رونمایی کرد. این خودرو در حالی معرفی می‌شود که هاچ بک‌ها در بسیاری از بازارها به تدریج جای خود را به کراس‌اوورهای کامپکت داده‌اند.

 

مشخصات فنی اسکای ول Q

اسکای ول Q با دو بسته باتری مختلف عرضه خواهد شد ولی جزئیات دقیق ظرفیت آن‌ها هنوز اعلام نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که تیپ بالای این خودرو بتواند با یک بار شارژ، مسافتی بیش از 482 کیلومتر را طی کند. تمامی مدل‌های اسکای ول Q به یک موتور الکتریکی با قدرت 201 اسب بخار مجهز هستند که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد. این خودرو قادر است در تنها 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، که با توجه به وزن و قدرت آن، این زمان کمی غیرمنتظره به نظر می‌رسد

اسکای ول همچنین این خودرو را به فناوری شارژ سریع DC مجهز کرده است و اعلام کرده که تیپ بالای Q تنها به 20 دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری خود را از 10% به 80% شارژ کند.

 

AutomobileFa Skywell Q 2 14030806

 

مشخصات ظاهری اسکای ول Q

از نظر طراحی، Skywell Q با ابعاد 4,297 میلی‌متر طول، 1,836 میلی‌متر عرض و 1,536 میلی‌متر ارتفاع، ظاهری جذاب و مدرن دارد. جلوپنجره تهاجمی و نوار نور LED در قسمت جلو، به همراه طراحی جسورانه در نمای جانبی، از ویژگی‌های بارز این خودرو هستند. همچنین، دیفیوزر عقب و پوشش‌های آیرودینامیکی بر روی چرخ‌ها به بهبود کارایی آن کمک می‌کنند.

داخل کابین، اسکای ول Q با سقف شیشه‌ای پانورامیک، نورپردازی قابل تنظیم و یک نمایشگر 15.6 اینچی، تجربه‌ای مدرن و راحت را برای سرنشینان فراهم می‌کند. این خودرو همچنین به یک سیستم صوتی با هشت بلندگو و صفحه لمسی برای مسافران صندلی عقب مجهز است.

اسکای ول هنوز بازارهای هدف خود برای فروش Q را اعلام نکرده است، اما تأیید کرده که بریتانیا یکی از این بازارها خواهد بود و انتظار می‌رود که اولین نمونه‌ها در سه‌ماهه سوم سال 2025 به دست مشتریان برسد.

 

AutomobileFa Skywell Q 3 14030806


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی