شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - گریت وال تانک ۷۰۰
گریت‌وال‌موتور تولید محدود را تایید کرد


گریت‌وال‌موتور از شاسی‌بلند فول‌سایز جدید خود یعنی تانک ۷۰۰ رونمایی کرد. با یک نگاه جزئی به طراحی و ظاهر این خودرو می‌توان فهمید که مرسدس‌بنز جی‌کلاس، یک رقیب جدی پیدا کرده است. خانواده جی‌کلاس و جی‌واگن به غیر از این که محصولاتی کاربردی دارد، تبدیل به نمادی از ثروت و زرق و برق‌های لوکس نیز شده است. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که تانک ۷۰۰ نیز قصد منعکس کردن آن‌ها را دارد. این اولین بار نیست که گریت‌وال به سراغ تقلید از یا حتی رقابت با خودروسازان غربی می‌رود. آن‌ها پیش از این نیز با ساخت مدل هاوال کول داگ، به سراغ فورد برانکو رفته بودند.

مدل ۷۰۰ اولین محصول برند تانک نیست که به رقابت با محصولات افسانه‌ای می‌رود. تانک ۵۰۰ نیز که پیش از این معرفی شده بود، رقیبی مستقیم برای تویوتا لند کروزر محسوب می‌شد. برند تانک قصد دارد با تولید خودروهای شاسی‌بلند و آف‌رود که قابلیت‌های بسیاری دارند، بزرگان این سگمنت را هدف قرار دهد.

تانک ۷۰۰ در نمایشگاه گوانگژو به نمایش گذاشته شد. این خودرو،‌ یک شاسی‌بلند هیبریدی آف‌رود مجهز به سیستم چهارچرخ محرک مخصوص گریت‌وال با نام Hi4-T است. اگرچه ظاهر کلی تانک ۷۰۰ به اندازه جی‌کلاس جعبه‌مانند نیست، اما طراحی عقب آن شباهت‌های بسیاری به این خودروی آلمانی دارد. از چرح‌های ۲۲ اینچی با تایرهای مخصوص شاسی‌بلند Pilot Sport 4 میشلن در تانک ۷۰۰ استفاده شده است. طبق اطلاعاتی که در بروشور چینی این مدل منتشر شده، صندلی‌های سیاه و سفید در فضای داخلی و یک هدلاینر نور ستارگان در سقف خودرو (همانند مدل‌های رولزرویس) دیده می‌شود.

 



قدرت تانک ۷۰۰ توسط یک پیشرانه هیبریدی متشکل از یک موتور ۳ لیتری V6 توین‌توربو و یک موتور الکتریکی تامین می‌شود. مجموع توان تولیدی آن به ۵۱۷ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه هیبریدی، قدرت تولیدشده را از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعت اتوماتیک به هر چهار چرخ می‌فرستد.

قیمت‌گذاری تانک ۷۰۰ نیز انجام شده و گریت‌وال‌موتور، قیمت پایه آن را ۷۰۰ هزار یوآن (۹۷ هزار و ۷۸ دلار) اعلام کرده است. این در حالی است که خریداری یک نسخه استاندارد جی‌کلاس، حداقل ۴۲ هزار دلار بیشتر تمام خواهد شد. گریت‌وال همچنین اعلام کرد که در تیراژ اول، فقط ۷۰ دستگاه از تانک ۷۰۰ تولید می‌شود و زمان تحویل آن نیز فوریه پیش‌رو خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه