شبکه‌های اجتماعی

بت‌موبیل در دنیای واقعی
اتومبیل فارسی - رودین FZero

رودین FZero با 1160 اسب‌بخار قدرت معرفی شد


شرکت نیوزلندی رودین کار به تازگی از هایپرکار عجیب و غریب خود رونمایی کرد. این هایپرکار، نسخه پیست محور است و نمونه شهری آن در دست توسعه قرار دارد. چهره این خودرو مانند بت‌موبیل طراحی شده و به لطف طول 5.5، عرض 2.2، ارتفاع 1.1 و فاصله بین دو محور 3 متر جثه بسیار بزرگ و فضای کابین جاداری در اختیار راننده می‌گذارد. با توجه به چنین ابعادی، به نظر می‌رسد وزن این خودرو سنگین باشد اما FZero همراه با مایعات مورد نیاز تنها 698 کیلوگرم وزن دارد.


همانطور که احتمالا حدس زده‌اید بیشتر مواد استفاده شده در بدنه از فیبرکربن است. این شرکت شاسی FZero را نیز از کامپوزیت فیبرکربن ساخته تا در کنار دیسک ترمز‌های 380 میلیمتر کربن سرامیک به کاهش وزن کمک کنند. رودین کار برای کاهش وزن بیشتر از رینگ‌های منیزیمی 18 اینچ OZ Racing استفاده کرده که از Avon پوشیده شده است.


قوای محرکه این هایپرکار، از نوع 10 سیلندر 4 لیتر توئین توربو است که با همکاری نیل بروان توسعه پیدا کرده و از نظر شرکت یک انقلاب در این صنعت به حساب می‌آید. خروجی این پیشرانه 986 اسب‌بخار قدرت و 910 نیوتن‌متر گشتاور است که ماکزیمم قدرت در دور موتور 9 هزار و ماکزیمم گشتاور در 7250 دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو و توان توسط گیربکس 8 سرعته ریکاردو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. رد لاین این پیشرانه 10 هزار دور بر دقیقه عنوان شده است.


اما این اتمام ماجرا نخواهد بود، زیرا در کنار پیشرانه درونسور یک موتور الکتریکی قرار می‌گیرد تا خروجی نهایی را به عدد 1160 اسب‌بخار قدرت و 1026 نیوتن‌متر گشتاور برساند. با توجه به تولید محدود FZero؛ تنها 27 ثروتمند دستشان به این خودرو خواهد رسید. قیمت هر دستگاه از این هایپرکار 2.2 میلیون دلار عنوان شده است که اولین نمونه‌ها تابستان آینده به دست مشتریان خواهد رسید.


رودین کار قصد دارد تا پایان سال 2022 یک دستگاه از این خودرو را جهت تست نیروی رو به پایین ( داون فورس ) که 4 هزار کیلوگرم برآورد شده و حداکثر سرعت 360 کیلومتر بر ساعت آماده کند. تولید نسخه خیابانی این خودرو بعد از فروش هر 27 دستگاه اتفاق خواهد افتاد.

 

نظر دهید


در همین زمینه