شبکه‌های اجتماعی

دی‌اس 4 تمام‌الکتریکی معرفی شد
Automobile Farsi - 2021 DS 4

دی‌اس سه سال زودتر به تولید اتومبیل‌های بنزینی خاتمه می‌دهد


دی‌اس اتومبیلز، خودروساز پرمیوم فرانسوی که مدتی است زیر مجموعه استلانتیس است، این خبر را تایید کرده که از سال 2024، یعنی حدود دو سال دیگر، هیچ خبری از پیشرانه‌های درون‌سوز در محصولاتش نخواهد بود و کاملا الکتریکی می‌شوند. دی‌اس که فعالیت خود را به عنوان برندی مستقل از سیتروئن در سال 2015 شروع کرده بود پیش‌تر اعلام کرده بود که از سال 2027 تمام محصولاتش الکتریکی خواهند شد. حال این تغییر زمان‌بندی چندان هم دور از انتظار نیست چون تمام اتومبیل‌هایی که این شرکت از سال 2019 عرضه کرده تا کنون به نحوی الکتریکی شده‌اند.


از سال 2024 هر مدل جدیدی که توسط DS عرضه شود تمام‌الکتریکی خواهد بود. این هجمه با معرفی نسخه الکتریکی DS 4 که پیش‌تر مدل معمولی بنزینی آن عرضه شده بود، آغاز می‌شود. اگر چه به طور رسمی چنین چیزی از طرف DS تایید نشده است. احتمالا DS 4 EV بر پایه پلتفرم EMP2 توسعه خواهد یافت. این شرکت قصد دارد محصول دیگری بر اساس پلتفرم جدید مجموعه یعنی STLA Medium طراحی و معرفی کند و این اولین اتومبیل تمام‌الکتریکی بر اساس ساختارهای جدید گروه خودروسازی استلانتیس خواهد بود.


محصول الکتریکی آینده DS از ظرفیت 104 کیلووات‌ساعتی برای ذخیره انرژی الکتریکی برخوردار خواهد بود. همچنین قابلیت پیمایش 700 کیلومتر را با شارژ کامل خواهد داشت. این خودروساز مدعی است که از فناوری‌های فوق‌العاده‌ و ویژگی‌های فنی درخورد مشتریان دی‌اس اتوموبیلز باشد در این خودرو استفاده خواهد شد.


افزون بر این موارد به نظر می‌رسد که دی‌اس برای آینده الکتریکی صنعت خودروسازی به خوبی در حال آماده شدن است و قراردادهای خود برای فرمولا-ای که مسابقات فرمول الکتریکی است را تا 2026 تمدید کرده است. این خودروساز فرانسوی در حال حاضر شروع به توسعه نسل جدیدی از خودروهای تک سرنشین قوی‌تر و پربازده‌تری کرده که به عنوان یکی از ابزارهای فنی آزمایشی‌اش برای توسعه مدل‌های آینده به کار خواهد برد.


DS Automobiles در سال 2020 موفق‌ترین برند در استفاده از انرژی‌های چندگانه بود. این عنوان به لطف کمترین میانگین تولید دی‌اکسید کربن در محصولاتش که 83.1 گرم به ازای هر کیلومتر بود به دست آمد که این موفقیت را هم مدیون استفاده از الکتریسیته بود. محصولات هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی این شرکت 30 درصد فروش مجموعه را به خود اختصاص دادند.

 

نظر دهید


در همین زمینه