شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه کیمن ۷۱۸ GT4 RS
همکاری با Tag Heuer

 

در مراسم Rennsport Reunion 7 که در کالیفرنیا برگزار شد، پورشه 911 GT3 R rennsport تنها نمونه‌ای نبود که اولین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کند بلکه در کنار این غول بی شاخ و دم؛ کیمن 718 بسیار خاص رونمایی شد که تنها 2 دستگاه از آن تولید می‌شود. پورشه کیمن ۷۱۸ GT4 RS پیست محور با مجوز تردد در جاده با همکاری برند معروف ساعت Tag Heuer به مناسبت بزرگداشت مدل 550 که سال 1953 در مسابقه کررا پانامریکانا مسابقه داد ساخته شده است. حدود یکسال قبل، پورشه نسخه تک ساخت 911 S Cabriolet Panamericana Special را بر اساس مدل 356 S Cabriolet تولید کرد که آن نیز در مسابقات سال 1952 شرکت کرده بود. کیمن GT4 RS اواخر این ماه توسط راننده/بازیگر/سفیر برند تگ؛ پاتریک دمپسی رانده خواهد شد.


نام کامل این خودرو Porsche 718 Cayman GT4 RS TAG Heuer x Porsche – Legends of Panamericana است و با شماره‌های 152 و 154 که بر روی در و سقف حک شده ارائه می‌شود. رنگ اصلی بدنه Le Mans Silver Metallic نام دارد که پیش از این آن را بر روی مدل 911 Carrera GTS Le Mans Centenary Edition که ماه ژوئن در فرانسه معرفی شد دیده بودیم.


به غیر از شماره‌های زرد رنگ، بر روی بدنه پورشه کیمن ۷۱۸ GT4 RS برچسب‌هایی وجود دارد که یکی از آنها متعلق به تگ است و آن را به غیر از کاپوت می‌توان بر روی بال عقب، کاپ رینگ‌ها و کاور فیلتر هوا که از شیشه عقب مشخص است دید. دیگر برچسبی که بر روی پورشه کیمن ۷۱۸ GT4 RS دیده می‌شود، لوگو پگاسوس است که به 550 Spyder برای شرکت در مسابقات به عنوان اولین مدل با حامی مالی ادای احترام می‌کند. این اسب بالدار پیش از این بخشی از لوگو Mobil Oil بود. افرادی که حساب بانکی پُر برای خرید پورشه دارند می‌توانند هنگام خرید هر مدل از این برند، این برچسب را از بخش لوازم جانبی پورشه موسوم به Porsche Tequipment تهیه کنند و بر روی خودرو خود بچسبانند.


از ویژگی‌های کابین پورشه کیمن ۷۱۸ GT4 RS نیز می‌توان به دوخت زیگزاگ سه نخ به رنگ‌ پرچم مکزیک، رکاب در با پلاک GT4 RS Panamericana Special، پشت سری مزین به لوگو و نوشته La Carrera Panamericana که بر روی سوپاپ‌ها نیز حک شده و زیر آرنجی با لوگو تگ اشاره کرد.


تنها شماره 154 از کرنومتر کلاسیک تگ بهره می‌برد که آن را خاص‌تر جلوه می‌کند. این کرنومتر به صورت جداگانه به فروش نمی‌رسد و تنها برای 718 Cayman GT4 RS با این شماره توسعه پیدا کرده است. خودرو شماره 152 اوایل سال آینده به حراج گذاشته می‌شود و عواید آن صرف کارهای خیریه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه