شبکه‌های اجتماعی

با قوی‌ترین 911 توربو تاریخ آشنا شوید
Automobile Farsi - 2021 Porsche 911 turbo S

پورشه همچنان پایند به سنت‌ها

اگر چه مدل پایه نسل جدید پورشه 911 از موتوری مجهز به توربوشارژر سود می‌برد، اما اجازه نداریم آن را «911 توربو» بنامیم. چون طرفداران پورشه می‌دانند که این پسوند متعلق به نسخه‌ قدرت‌مند‌تری از این اتومبیل افسانه‌ای است. در نهایت نوبت به معرفی پورشه 911 توربو S از سوی این خودروساز آلمانی رسید، اما به خاطر تعطیلی نمایشگاه اتومبیل ژنو، مانند تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر، پورشه نیز مجبور شد تا از این محصول مهم خود به صورت اینترنتی رونمایی کند.


اول نگاهی به اعداد و ارقام توربو S جدید بیندازیم. این اتومبیل پیشرانه جدید 3.8 لیتری شش سیلندر تخت آن 640 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. متناسب با این پیشرانه و در کنار آن جعبه‌دنده دو کلاچه PDK هشت سرعته‌ مخصوصی قرار گرفته که توربو S جدید را قادر می‌سازد تا تنها در 2.6 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که 0.2 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی توربو S است. فقط 8.9 ثانیه برای این پورشه زمان لازم است تا بتواند از حالت ایستاده سرعت خود را به 200 کیلومتر بر ساعت برساند و مسیر درگ 400 متری را در 10.5 ثانیه طی می‌کند. نهایت سرعت آن نیز 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اگر خلاصه بخواهیم بگوییم، اتومبیلی که پیش رو داریم سریع‌ترین و قوی‌ترین پورشه 911 توربو تاریخ است.


پورشه همچنان پایبند به سنت‌های خود است و اتاق توربو S جدید را کمی عریض‌تر از نسخه‌ استاندارد کررا، که بر اساس آن ساخته شده است، و توربو نسل قبلی ساخته است. هواکش‌های بزرگ‌تری در این پورشه تعبیه شده تا جریان هوا با 13 درصد دبی بیشتر وارد شود. سیستم مکش‌ هوای جدید، توریوشارژرهای بزرگ‌تر، وست‌گیت‌هایی با دریچه‌های قابل تنظیم به صورت الکترونیکی و تزریق‌کننده‌های سوخت پیزوالکتریک همه در کنار هم باعث شده تا این پیشرانه پاسخ‌گویی بهتری از قبل داشته باشد.


در بحث فرمان‌پذیری و پایداری 911 توربو S 2021 از لیست بلندی از فناوری‌های پورشه برخوردار است. مدیریت فعال تعلیق پورشه ارتفاع خودرو را 0.39 اینچ کاهش می‌دهد و برای این نسخه مورد بازنگری قرار گرفته است. ترمزهای سرامیکی و محور فرمان‌پذیر عقب ویژگی‌های این پورشه را بهبود می‌بخشند. این اولین بار است که 911 توربو به صورت استاندارد از سایزهای متفاوت رینگ برخوردار می‌شود. به این ترتیب رینگ‌های جلو 20 و رینگ‌های عقب 21 اینچی هستند.


پورشه 911 توربو S در دو نسخه کوپه و کابریولت عرضه خواهد شده که به ترتیب 205 و 218 هزار دلار شروع قیمتشان خواهد بود. 

نظر دهید


در همین زمینه